28 Ekim 2010 Perşembe

Tavuklu, Bezelyeli PİLAV...

Tavuklu, Bezelyeli PİLAV


Bu gün pişti sıcak sıcak beğenerek yedik çocuklarla. Böyle güzel ve lezzetli pilavı sizde denemek isterseniz tarifi hemen yazayım.

2 parca tavuk but ( ben kemiksiz but kullandım)
2 su bardağı pirinç.
1 su bardağı bezelye ( ben dondurulmuş kullandım)
biraz mısırözü yağı.
2 corba kaşığı tereyağ.
1 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber.
tuz.
3-4 su bardağı sıcak su ( ben yarı su, yarı tavuk suyu kullandım)

Pirinç lerimizi ılık tuzlu su da yarım saat bekletelim. Tavuk etimizi bol suda haşlıyalım, istediğimiz büyüklükde parçalıyalım.Bezelyelerimizide  5 dakika haşlıyalım.
 Pirincimizi teflon tenceremize koyalım, biraz mısırözü yağı ekleyip kavuralım, kavrulan pirinci başka bir kaba aktaralım. Aynı tencereye haşlayıp, parcaladığımız tavuklarımızı koyalım ve harlı ateşde tavuk etimizi kızartalım. Tavuklarımız kızarınca tereyağı ve  kavurduğumuz pirinç lerimizi üzerine aktaralım. Haşlanmış bezelyelerimizide pirincimizin üzerine serpelim. Yavaş yavaş sıcak su ve tavuk suyu  ekliyelim, tuzunu, karabiberini koyalım. Önce yüksek ateşde bir taşım kaynatalım, ocağımızın altını kısalım pilavımızı pişmeye bırakalım.( Bu arada pilavımızı hiç karıştırmıyoruz) Pilavımız suyunu çekince üzerine iki kat kağıt havlu koyalım kapağını sıkıca kapatıp demlenmesini bekliyelim. Servis için uygun bir tepsiye ters çevirelim, sıcak servis yapalım.
Tavuklu Pilavın ters çevrilmeden önceki hali
Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Ellerine saglik, mis gibi kokusu buralara kadar geldi.

    YanıtlaSil
  2. benimkiler zaten tavuklu pilava bayılır bezelyeli hiç denememiştim bir dahaki sefere birde bezelyelisini yapıyım ellerine sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. harika bir görüntü..lezzetide eminim süper.ellerine sağlık canım.güzel bir gün diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. harika bir pilav ve çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...