7 Mart 2010 Pazar

künefe


500gr kadayıf.
125gr tereyag.
mozzarella peynir(125gr paketlerden 5 tane kullandım.)
serbet
2 su bardagı su.
1,5 su bardagı şeker.
3-4 damla limon suyu.

.500gr kadayıfı büyükce bir kaba alalım,güzelce ufalayalım.tereyağımızı eritelim,kadyıfımızın üzerine dökelim.elimizle tereyağını güzelce kadayıfa yedirelim.kadayıfımızın yarısını tepsimizin altına döşüyelim,ince ince dildiğimiz mozzarella peynirimizi üzerine yerleştirelim.kalan kadayıfımızı peynirimizin üzerine yerleştirelim.elimizle güzelce bastıralım.mümkünse üzerine ağırlık koyarak 1-2 saat bekletelim.(ben kadyıf tepsime temiz bir poşet geciriyorum başka bir tepsiyle üzerine ağırlık veriyorum.)
200 c* üzeri kizarana kadar pisirelim.

şerbet: şekeri, suyu bir tencereye koyalim.Kaynamaya bırakalım yaklasık yarım saat kaynatalım. Limon suyunu sıkalım. beş dakika daha kaynatıp soğumaya bırakalım.(Ben künefe yaptiğim gün şerbeti sabahtan yapiyorum.yani iyice soğumus oluyor.)

.Tatlı fırından cıkınca şerbetliyelim,sıcak olarak servıs edelım.

14 yorum:

  1. Mozarella ile hiç denememiştim, merak ettim şimdi, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. evet kunefe de gelmis ellerine saglik olsa da yesek,super

    YanıtlaSil
  3. Emel'cim,künefeye bayılırım, eline sağlık. Kadınlar gününü de kutlarım canım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Canim emelcigim ben baktad tin baklavalik fufgasini kullandim.Yumusakve tüm ,tüm Her bir fufga bir firin tepsisi büyüklügünde sevgiler canim sizlerinde kadinlar günüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  5. Canim benim, senin de ellerine saglik... Bayilirim künefeye....Senin de kadinlar gününü kutluyor, mutlu bir hafta diliyorum, Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Taa Almanyalarda şu künefeyi yapmışsın ya bravo sana:))
    Ben burada henüz yapamadım:)
    Harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  7. Ellerien sağlık tatlım pek nefis görünüyor..Evde hiç denemedim ben..))Harikasın yine!

    Kadınlar günün kutlu olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. emelcim ellerine sağlık afiyet bal olsun

    Dünya kadınlar günün kutlu olsun
    iyi haftalar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Enfes gözüküyor,peynir banada değişik geldi....ellerine sağlık..

    Dünya Kadınlar günümüz kutlu olsun...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Dünya kadınlar günümüz kutlu olsun canım...

    YanıtlaSil
  11. künefe muhteşem görünüyo.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Canım Dünya Kadınlar Günün kutlu olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Asla ama asla diyemediğim lezzet,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Bu hafta sonu bu tarifi mutlaka deneyecegim. Cünkü hem esim hemde au pairmiz Claudia künefeye bayiliyorlar.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...