2 Mart 2010 Salı

Kiymali,Eristeli Yesil Mercimek.


Eristelerim Türkiye den, ennemin becerikli ellerinden.Her sene bütün kuru gida ihtiyacimizi annem ve babam bizim icin tedarik eder.Biz bavullari toparlamaya basladigimizda.Kuru fasulye,nohut,eriste,tarhana,ev yapimi biber ve domates salcasi. Bizim oralarin meshur Manyas kelle piyniri, ailecek bayiliriz.Ve hatta sarimsak(ben TR de yetisen sarmisagi daha lezzetli buluyorum.)bavullarimizin yanina gelir.benim düsünemedigim her sey hazirlanip paketlenmis.
Annecim ve babacigim yazlari köyde geciriyor,evimizin bahcesinde sebze yetistiriyorlar nane, kekik ve kuru cicek biberlerim de tr den.Annecim, babacim sizleri cok seviyorum Allah sizleri bizim basimizdan eksik etmesin.Bütün ailemi cok seviyorum.
.
Sira geldi tarife ben bu yemegi misafirlerim icin yaptim, bu nedenle malzemeler biraz cok olabilir. Yani ben büyük bir tencere yaptim.
.
Yarim kg yesil mercimek.
Kiyma göz karari.
Sogan 2 orta boy.
1 corba kasigi domates salcasi.
1 corba kasigi biber salcasi.
Nane.
Teze cekilmis karabiber.
Kirmizi biber(tatli)
Pul biber.
Tarhun (varsa )
Eriste.
Tuz.
Sivi yag.
.
Mercimeklerimizi ayikliyalim,yikayalim tencereye koyalim.Üzerini örtecek kadar su koyalim ve haslamaya birakalim.Arada bir karistiralim ki mecimeklerimizin hepsi ayni zamanda pissin.
Baska bir tencereye soganlarimizi minik minik yemekli dogruyalim,sivi yag koyalim .Soganlar kavrulmaya basladiginda kiymamizi ilave edelim, güzelce karistirarak sogan ve kiymayi kavuralim.Biber ve domates salcamizi da ekleyelim biraz daha kavuralim.
Haslanmis mercimeklerimizin suyunu süzelim.
Diger tenceredeki kiyma karisimina ekleyelim,baharatlarimizi ve tuzumuzu da ekliyelim.Göz karari sicak su ilave edelim,5 dakika kadar pisirelim.
.
Eristelerimizi elimizle kiralim yani kücültelim.Tenceremize ilave edelim Ben buzdolabimda bulunan haslanmis kuru fasulyeyide ilave ettim.Eristeler pisince tencereyi ocakdan alalim.
Bu arada su ilavesi yapabiliriz cünkü eristeler su cekecegi icin yemegimizin suyu azalabilir.Bu yemek corba olarak servis edilecekse corba kivaminda olmali yani daha sulu.Yemek olarak servis edilecekse yemek kivaminda olmali,sicak servis edilmeli.
.
Afiyet olsun

12 yorum:

  1. İşte bu dayanılmaz lezzete bayılıyorum,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Her şey dalından desene,harika gözüküyor... ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. isimlerimiz gibi kalplerimiz de birmis.ben de yapip fotografini cekmistim.seninki de harika gorunuyor.ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. Canim,
    ben bu lezzetin corbasini cok severek yaparim, yesil mercimegi zaten ayri bir severim. Eristede cok yakisiyor zaten mercimeklerin yanina bence, harika bir lezzet ve ellerine saglik diyorum.

    Yurdumuzun essiz güzellikte ve tadina doyum olmayan herseyi zaten ayri bir güzel oluyor bence de.

    Sevgilerimle ve kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  5. En sevdiğim çorbalardan biri.kesme çorbası da deniliyor.ellerine sağlık güzel arkadaşım....

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Emel, bloğuma ziyaretin ve övgülerin için çok teşekkür ederim. Profilimde sayfamın adına bağlantı vermediğim için birçok blooger arkadaş ulaşamamış bana. Ben de sizler söyleyince farkedip hemen profilime sayfamı ekledim.
    Yeşil mercimeği çok severek yerim. Senin tarifini de deneyeceğim. Ellerine sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Emelcim merhaba. öncelikle eline sağlık tarif nefis. Bu mutlu olalım etkinliği için benim sayfamdaki postu kopyala kendi sayfanda paylaş canım. Yapman gereken bu ve oradaki adresleri de incelersen etkinliğe nasıl katılacağın yazıyor. sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ailecek cok seviyoruz
    cok lezzetli görünüyor
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  9. Emelcim, çok doyururcu ve vitaminli bi yemek bende çook severim ellerine sağlık harika görünüyor. Herşeyini Tr'den getirebildiğin içinde çok şanslısın:)Sevgielr.

    YanıtlaSil
  10. Selam arkadaslar güzel yorumlariniz icin tesekkürler.Allah a emanet olun,sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar, güzel yorumunuz icin cok tesekkür ediyorum... Ama simdi ne yapacagimi bilemiyorum... Hangi sebzeyi kesip, ne yemek yapsam acaba, veya tatli... Simdilik tikanmis durumdayim... Biraz bakinmam lazim saga, sola... Neyse, ben düsünmeye gidiyorum... Bu arada ellerine saglik, Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık. Günlerdir yemek yapamıyorum, dizim sakatlandı istirahat ediyorum ama annecim saolsun, gelip birşeyler hazırlıyor, o da olmasa...bugün canım bu yemekten çektiydi, ne tesadüf şimdi görünce yüzümde kocaman bir gülümseme belirdi, akşama ben de yicem çünkü :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...