16 Mayıs 2011 Pazartesi

Balıkesir in Meşhur Kaymaklı Ekmek Kadayıfı.



Uzun zamandır blog sayfama uğrayamadım. İki haftalığına Türkiye ye ailemi ziyarete gittim, benim için çok güzel ve doyurucu bir tatildi. Bol bol gezdik, yedik, içtik, alışveriş yaptık. Kısacası bu tatil bana çok iyi geldi :)))
 Resimdeki ekmek kadayıfıni sevgili babacığım kendi elleri ile hazırlamış. Eee kolaymı dört kızıda yanıbaşında idi o gün. Babam diye demiyorum damak tadı ve elinin lezzeti muhteşemdir. Kocaman tepiye hazırladığı  tatlıyı  itina ile kesti, kaymakladı ve ikram etti. Bizde afiyetle yedik. Tabi tatlı öncesi annemin ve ablamların hazırladığı yiyeceklerde çok lezzetli idi. Aslında bu tatlı babamın geleneksel olarak  kızları toplandığında hazırladığı bir lezzet. Babamın dediği gibi böyle tadı cıkıyor ( Anne, baba, dört kız kardeş) ve balıkesirin meşhur ekmek kadayıfı:)))

Malzemeler:
1 tane kuru ekmek kadayıfı.
şeker.( 3 kg )
su.( 3kg)
biraz limon suyu.
manda kaymağı. ( kaymak manda sütünden elde edilmiş köy kaymağı olmalı) orjinal lezzete ulaşmak için.

Şerbet için, büyükce bir tencereye 3 kg su ve 3 kg şeker koyup kıvam alana kadar uzun süre kaynatalım. Şekerlenmemesi için limon suyu ilave edelim. Büyükce bir tepsiye kadayıfı kızarmış tarafı alta gelecek şekilde yerleştirelim ve şerbetle  yavaş yavaş ıslatalım. Ekmek kadayıfı göz göz acılıp, kocaman olmalı. Babamın söylediğine göre üzerinde parlak bir görüntü elde edene kadar şerbetleme işine devam edilmeli.
aslında babam bir iki püf noktası söylemişdi fakat su an aklıma gelmiyor.öğrenip eklerim tarife inşallah...





Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. Hamarat bir baban var desene. her erkek yapmaz böyle tatlı. benim babam yapmaz mesela:( Herkesin ellerine sağlık sizlerede afiyet olsun cnm. sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Maşaallah ne güzel gözüküyor,babanızın ellerine sağlık..
    4 kızı yanıbaşındayken,tatlı yapan baba çok hamarat olmalı :)
    Allah eksikliğini göstermesin..
    Afiyet,şifa olsun inşAllah..
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. merhabalar canım .bende babacığımın dört kızından ilkiyim ama ben babacığımı 6 yıl omuş daha dün gibi kaaybetim birden özendim okuyunca ALLAH babanıza uzuuun ömürler versin canım .ellerine sağlık babacığının ne kadar harika olmuş sizede afiyet olsun:)sevgiler

    YanıtlaSil
  4. imrendim sana.benim türkiyeye gitmeme de 6 hafta kaldi sabirsizlikla bekliyorum

    YanıtlaSil
  5. facebook da aynur(yadıgar) vasıtasıyla gördüm,bana da güzelll balıkesir günlerimi hatırlattı.hakikaten bu tatlı tekbaşına yenmez,muhabbet lazım.selamlar...

    YanıtlaSil
  6. ayy bayılırımmm .. babanın ellerinden olunca daha da lezzetli olmuştur sizler için ...

    YanıtlaSil
  7. Emelcim hosgeldin canim.
    Balikesir nasildi?Ah ah cok özledim bende:(Ama az kaldi bizde gidiyoruz hayirlisiyla.
    Babanin eline saglik.Benimde esim cok sever:)
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  8. selam, güzel yorumlarınız ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim.babama ileteceğim gelen yorumları, eminim çok memnun olacak.sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...