17 Mayıs 2011 Salı

Ispanaklı Fırın Pidesi ve Çoçukların en sevdiği Boş Pide.

Köyde hemen  hemen herkesin bahçesinde olan odun fırını...

Çok kısa bir zaman önce Türkiye den geldiğim için. Arşivimde bekleyen tarifleri bir kenara birakıp taze taze yeni lezzetler paylaşmak istiyorum inşallah. Eeee malum benim çok sevdiğim ve beni çok sevdiklerine emin olduğum kişilerin yanından geliyorum. Ailem ve arkadaşlarım...

Ekmek hamurundan hazırlanmış boş pide. çoçukların favorısi idi:))
Bütün yeşillikler bahçeden, hep birlikde topladık, yıkadık, doğradık:))
Bu fırın pidesi imece usulü ile hazırlandı, yani herkezin eli deydi. Belki inanmayacaksınız ama yaklaşık iki fırın ıspanaklı pide hazırlandı ve pişirildi, arkasından bir fırın köy ekmegi ve çocuklar için boş pide. Hala tadı damağımda çok lezzetli idi. Kaç kişi idiniz diye soran olursa ben sayamadım yani çok kalabalıkdık. Her sene geleneksel olarak  bu köy gezisini yapıyoruz.  Bizi misafir eden Nadir dayıma ve Necla yengeme çok ama çok teşekkür ediriz. Seneye buluşmak ümidiyle...



Ispanaklı  iç harcı, Seher ablamın ellerinden, muhteşemdi...

Hazırlanılan tepsiler fırınlanmayı bekliyor, başındada bir sürü karnı aç insan :)))
Nihayet tepsiler fırında, muhteşem  koku her tarafı sardı.

Hamur trifi:
köy ekmeği için hazırlanmış,ekşi maya
un.
ılık su.
tuz.

İç harç:))
ıspanak.
taze soğan.
taze nane.
taze dereotu.
taze ısırgan otu.
ismini hatırlayamadığım bir ot daha vardı.
asıl lezzet katan malzeme köy kaymağı ve çir ( çiğ sütün üzerine biriken yağlı tabaka)bol bol katıldı.
karabiber.
pul biber.
tuz.

Malzemelerde miktar belirtmedim çünkü biz yaklaşık yarım çuvalı geçik  ıspanak, bir okadara yakın taze soğan kullandık. Diğer malzemelerde ıspanaklarla orantılı idi.
 Afiyet olsun.

Burasıda köye oldukca uzak bir tarla, pideleri burada yedik. Buraya nasılmı geldık bir tıraktör kasasında :))) Çok güldük, çok eğlendik. Muhteşemdi, papatyaların içindeki yiğenim  İrem. Fotoğraf çeken Hanife, arkadaki Nadir dayım ve en arkadakiler onun inekleri :))) köyde olmak çok hoş yaaaa....

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...