25 Eylül 2010 Cumartesi

Taze Fasulye Sallamasi (Buschbohnen)

Alman ya da börülce bulmak zor hatta imkansiz, uzun zamandir burada yasiyorum hic görmedim. Ben Balikesir li oldugum icin, bilenler bilir bizim oralarda mevsimi geldiginde herkezin buzdolabinda halihazirda börülce sallamasi bulunur. Bende cok severim, eeee börülce bulamiyorsak bu lezzetden mahrummu kalalim dedim ve buschbohnen i kefettim. Aslinda bu fasulyenin bir kere yemegini pisirmistim fakat lezzeti pek hosuma gitmedi birdaha alip pisirmedim. Sekil olarak biraz börülceye benziyor zaten bende sallamasini yapmayi denedim iyikide denemissim cok begendim. Belki börülcenin yerini tutmaz ama denemenizi tavsiye ederim.

Yarim kg taze fasulye (buschbohnen)
4-5 dis sarmisak.
yarim cay bardagi elma sirkesi.
yarim cay bardagi zeytinyag.
yarim cay bardagi su
isot veya pulbiber.
tuz.

Fasulye lerimizi ayikliyalim istedigimiz büyüklükte dogruyalim, bol suda güzelce hasliyalim. Fasulye ler yumusayinca soguk su doldurdugumuz bir kaba aktaralim. Derin bir kaba sarmisaklarimizi ezelim diger malzemeleride ekliyelim,  tuz eriyene kadar sos malzememizi karistiralim fasulyelerimizin üzerine yavas yavas gezditelim ve  karistiralim. Kapakli bir kaba koyup buzdolabinda yaklasik bir hafta muhafaza edebilirsiniz,  durdukca lezzeti daha cok artiyor.
Afiyet olsun.








3 yorum:

  1. sevgili Emel bizim buralarda Türkiye deki fasulyelerden nadiren bulunur ama burada satılan fasulyeler bu senin sallama yaptıklarının aynısı ve yemeği pek lezzetli olmuyor gerçekten benim yengem Muğlalı bende onlarda börülceyi hem bu şekilde hemde ekşilisini yemiştim çok severim alıp denemek üzere tarifi aldım teşekkürler iyiki denemişsin arkadaşım sevgileeeer:)

    YanıtlaSil
  2. dedigin gibi buradaki sebzelerin sadece goruntuleri benziyor,tadi cok farkli

    YanıtlaSil
  3. Emelcim ben de Çanakkaleliyim. Yöresel lezzetlerimiz aynı diyebilirim. Bu tarif de ilgimi çekti .mevsim itibarı ile börülce pek bulunmasa da konserveleri var.Bir de buzluğumda haşlanmış fasulye var. acaba denesem olur mu diyorum. SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...