15 Mart 2012 Perşembe

Patatesli, Soğanlı Tavuk İncik...

patatesli, soğanlı, tavuk incik.


Patatesli, tavuk incik, yine bu gününden bir tarif olacak. Yemeğimizi bizim ufaklıkla birlikde hazırladık. Patatesleri soydu doğradı, sos pişerken karıştırdı, pilavımızı kavurdu ve salatamızın sosunu hazırladı. Berin yine çok eğlendi :))) Beni soracak olursanız dişlerimi sıkmakdan başım ağrıyor:(((  Bizde durumlar bu ara böyle, bizim ufaklığın sıkılan canı, mutfakta stres atıyor. Bakalım bu durum daha nekadar sürecek...
 Yemeğimiz kolay, lezzetli ve besleyici, tavuk sevenlere tavsiye ederim. Ben çok beğendim, hatta ekmeğimi suyuna banarak yedim desem yalan olmaz:))
 Ben bu yemeği farklı bir pişirme aparatında hazırladım, daha önce de bazı tariflerimde kullandim. Özellikle evde hazırladığım lahmacunlarımı onda pişiriyorum. Birde tepsisi var bu aparatın bu tarz yemeklerimide bu tepside hazırlıyorum. Ben yemeğimin tarifini fırında pişirecekmiş gibi yazacağım. malum bu alet herkezde olmayabilir...


Tavuk incik.


Malzemeler :
1 kg tavuk incik. ( Yıkayalım ve suyunu süzdürelim.)
1 kg patates. ( Soyalım, yıkayalım, doğrayalım )
3 tane orta boy kuru soğan. ( Soyalım, yıkayalım, yarım ay şeklinde irice doğrayalım.)
2-3 diş sarımsak. ( 1 diş salçalı sos için, 1-2 diş de soğanlarla bereber ilave edilevek.)
taze çekilmiş karabiber.
tuz.

Sos :
bir çorba kaşığı silme biber salçası.
yarım çorba kaşığı silme domates salçası.
taze çekilmiş karabiber.
pulbiber.
kekik.
biberiye.
sıvı yağ.
tuz.
kaynamış su.

Önce fırınımızı 200-250 C* açalım. Hazırladığımız tavuklarımızı tepsimize dizelim, biraz sıvı yağ gezdirelim, biraz tuz ve taze çekilmiş karabiber serpelim ve fırına verelim. Yaklaşık 10-15 dakika kadar pişirelim. Hazırladığımız soğan ve patatesleri de bir kapta biraz tuz serperek harmanlayalım. Pişmekde olan tavuklarımızın üzerine, yanlarına yerleştirelim. Tekrar fırına verelim ve patatesler yumuşayana kadar pişirelim.
Bu arada küçük bir tencerede biraz sıvı yağ ile salçalarımızı kavuralım, sarımsak ve baharatlarımızı ilave edelim. Göz kararı kaynamış su ekleyelim ve pişirelim. Bu sıvı haldeki sosumuzu fırında pişmekde olan patatesli tavuklarımızın üzerine dikkatli bir şekilde dökelim.  Tekrar fırına verelim 10-15 dakika kadar pişirelim.


Patatesli, tavuk incik.


Afiyet olsun...

6 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...