2 Mart 2012 Cuma

Pırasa Tepsisi. ( fırında, pırasalı auflauf )

Fırında pırasa.

Bu tarif, blog sayfasını çok beğenerek takip ettiğim  ilahitatlar.blogspot.com  dan. Pırasanın her çeşitini severim, özellikle hamur isleri ile birleşince dahada çok severim. Bu tarifi ilk gördüğümde mutlaka denemem lazım diye düşünmüştüm. Çünkü daka önce bu tarife benzeyen bir pırasalı kek pişirmiştim.  Çok beğenilmişti, çevremdekilerden bayada istek almıştı. Daha önceki tarifimde pırasalar çiğden ilave ediliyordu. Bu tarifte ise pırasalar önceden sıvı yağ ile kavruluyor. Bence her iki tarifte çok başarılı, benim gibi pırasa sevenler varsa tavsiye ederim. Çay sofralarınızda oldukca şık duracağını düşünüyorum...

Fırında pırasa.


Ben tarifde biraz değişiklik yaptım, orjinal tarifi merak edenler arkadaşımızın blog sayfasına uğrayabilir...

Malzemeler :

1kg pırasa ( küçük doğranmış.)
yarım çay bardağı sıvı yağ.
100gr tereyağ. ( oda sıcaklığında.)
3 yumurta.
1 su bardağı yoğurt.
1 paket kabartma tozu.
tuz.
taze çekilmiş karabiber.
pul biber.
un, ben göz kararı kullandım. ( yarım kg kadar.)


Pırasa tepsisi.


Pırasaları ayıklayalım, yıkayalım, minik minik dorayalım. Ben doğradıktan sonrada bir su yıkıyorum, yeşil yaprakların arasında toprak olabiliyor. Sıvı yağda, biraz tuz ilave ederek kavuralım. Suyunu salıp tekrar şekene kadar kavurmaya davam edelim, ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.


Fırında pırasa.



Yumurta, yoğurt, tereyağını mikser yardımı ile çırpalım. Tuz, karabiber, pulbiber ekliyelim. Un ve kabartma tuzunuda ilave edelim karıştıralım. Soğuyan pırasalarımızıda bu karışıma ekleyelim ve spatula yardımı ile güzelce karıştıralım. Tepsimize pişirme kağidi serelim ve pırasalı karışımı tepsimize yayalım, üzerini düzeltelim.
180C*  Soğuk fırına koyalım, yaklaşık 45-50 dakika pişirelim.
 İstediğimiz şekilde keselim ve ılık servis yapalım.


Pırasa tepsisi.

Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. ellerine saglik afiyetler olsun canim hayirli cumalar.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ve lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. süper görünüyor
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Emel, Pirasanin herseyini cok severim. Cok degisik geldi bana bu tarif, en kisa zaman da denemek lazim, ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...