10 Mart 2012 Cumartesi

Raffaello Pastası, Beyza ya özel sofra. ( 6 Mart Beyza nın doğumgünü )

Berin in ablası Beyza  için hazırladığı pasta.

Bizler ailece, çocuklarımıza öyle şaşalı doğum günü partileri yapmıyoruz. Ama çocuklarımız için de, bizim içinde onların doğduğu gün çok önemli. Çocuklarımızı bize bağışladığı için, sağlıklı ve mutlu çocuklar oldukları için Rabbimize nakadar şükür etsek azdır diye düşünüyorum. O gün aile içinde, doğum günü olan çocuğumuza biraz daha fazla ilgi ve alaka gösteriyoruz:)) Sağolsunlar bizim kızlarımızda zaten fazla bir şey talep etmiyorlar. Doğum günü çocuğuna  özel bir pasta ve o gün onların sevdiği ve istediği yiyecekler, eh birde küçük bir hediye oldumu mutlulukdan uçabiliyorlar :)) Kanaatkar çocuklarımız var çok şükür...

Beyza nın 16. yaş günü pastası.

Pastayı bizim ufaklık Berin hanımla birlikde hazırladık. Berin için çok eylenceli, benim için se oldukca sıkıntılı bir mutfak macerası oldu galiba :))) Nerdeyse 1 ay önce başladı ablamın pastasını ben pişireceğim demeğe :((  Birde ben mutfakta çocuklarla bir şeyler pişirecek kadar sabırlı değilim galiba. Yada bizim ufaklık çok atik ve tez canlı hızına yetişmek neredeyse içkansız. Pastayı hazırladık ama gelin birde bana sorun nasıl hazırladık, şaka gibiydi inanın :))
Hamaratlığından ve becerikliliğinden dolayı Berin e teşekkür ederim, minik kuşuma kocaman bir aferin:)))

Raffaello Pastası :

Kek Hamuru :
5 yumurta.
200 gr toz şeker.
220 gr un.
1 paket vanilya şekeri.
1 paket kabartma tozu.

Yumurta, toz şeker ve vanilya şekerini mikserle güzelce çırpalım. ( Şeker eriyip, yumurta kabarana kadar.)
Un ve kabartma tozunu ilave edelim, mikserin düşük devirinde karıştıralım. Pişireceğimiz kalıbı yada tepsiyi yağlıyalım ( Pişirme kağıdıda kullanabiliriz.) Ben dikdörtgen borcam kullandım. Kek hamurumuzu, tepsimize yayalım.
180 C* Yarım saat kadar pişirelim, kürdan testi yapalım. Fırından çıkarttığımız kekimizi soğuması için bir kenarda bekletelim.

Dolgu Kreması :
3 kutu çiğ krema. ( schlagsahne )- ( 1 kutusu 200 gr )
3 paket krema sertleştirici. ( sahnefest )
1 çay bardağı toz şeker.
2 paket vanilya şekeri.
500 gr Quark ( süzme yoğurt.)
1 çorba kaşığı taze limon suyu.
2 kutu konserve mandalin. ( 300 gr lık )
1 kutu faffaello. ( 200 gr lık paket )

Öncelikle çırpma kabımıza krema larımızı, krema sertleştiricimizi, vanilya şekerimizi, toz şekerimizi koyalım ve krema katılaşana kadar çırpalım. Bu karışıma Quark ( süzme yoğurt ) limon suyumuzu da ilave edelim ve mikserle çırpalım. Süzülmüş mandalinlerimizi ( eğer çok iri iseler ikiye bölelim ) ve faffaello larımızı elimizde kıralım ve karışıma ilave edelim bu aşamada artık mikser kullanmıyoruz. Spatula yardımı ile güzelce karıştırıyoruz. Raffaello dolgu kremamız artık hazır.

Soğuyan kekimizi bıçak yardımı ile ikiye bölelim. Bir katını tepsimizin tabanına yerleştirelim. Arasına hazırladığımız dolgu kremanın 4 / 3 güzelce yayalım, kekimizin diğer yarısınıda  kremamızın üzerine yarleştirelim. Kalan doldu kremamınıda  üzerine güzelce yayalım.

 Not : Ben pastamı akşamdan hazırladım ve bu aşamada bıraktım. Üzerine streç le kaplayıp dolaba koydum. Süsleme işimi sonraki güne bıraktım. ( Süslü bir pastayı muhafaza etmek daha zor ve üzerini süslediğimiz şekerler erime yapabiliyor.)

Sonraki gün 1 paket kremşanti yi üzerindeli tarife göre çırpalım. ( Ben pasta kreması kullandım, orjnal tarifte kremşanti vardı) Kremşantimizin bir kısmını pastamızın üzerine güzelce sıvayalım. Kalan kremşantimizi sıkma torbası vada pasta şiringası yardımı ile istediğimiz şekilde süsleyelim.

Beyza nın sofrası.


Beyza ya özel sofra...


 Sofra yı Beyza cık için hazırladım, onun sevdiği ve istediği yiyecekler. Biz sofraya oturmadan önce çok sevdiği arkadaşı Betül de bize katıldı, Beyza çok mutlu oldu.
Bakalım Beyza ne istemiş :
patates kızartması ( pommes firites )
tavuk nuggets.
zeytinli yeşil salata.
krautsalat ( beyaz lahana salatası.)
salatalık turşusu.
patates salatası.

Birde menümüzde şehriyeli, bol naneli, yoğurt çorbamız vardı. Eşim  ogün çok hastaydı :(( Bronşit başlangıcı teşhisi ile penicillin iynesi ve ilaçları ile istirahat etmek zorundaydi ve aile içi organizasyonumuza katılamadı :(( Onun içinde yoğurtlu hasta çorbası pişirdim, şifa olsun diye ...

Hasta çorbası.

Afiyet olsun...

10 yorum:

  1. emelcim nice senelere canım
    :))
    benim kızımın ismide beyza aynı yaştalar.
    çok mutlu oldum canım
    sağlık sıhhat huzur diliyorum
    :))

    YanıtlaSil
  2. Allah uzun mutlu omürler versin insallah

    YanıtlaSil
  3. nice seneler.elinize saglık kıbrıstan sevgiler emel....

    YanıtlaSil
  4. nice seneler.elinize saglık kıbrıstan sevgiler emel....

    YanıtlaSil
  5. adasim mutfakta harikalr yaratmis yine...
    ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  6. mutlu yıllar dilerim Beyzaya.

    YanıtlaSil
  7. çok şık bnir pasta,nefis görünen bir masa..mutlu yıllar beyza..ömrün uzun olsun :))

    YanıtlaSil
  8. Pasta süper olmuş nice mutlu yıllar dilerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. beyzaya nice sağlıklı uzun mutlu yıllar dilerim canım.öpüyorum.pastada harika olmuş bu arada.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...