16 Şubat 2010 Salı

Düdüklü Tencerede Ayva Receli.


Düdüklü tencerede ayva receli olurmu demeyin.Ben tesadüf pc de ayva receli tarifi ararken rasladim ve cok sasirdim. Iki gün düsündüm denesemmi diye sonunda karar verdim ve denedim. Mutlaka tavsiye ederim gercekten cok güzel bir recel oldu.

Ben deneme amacli yaptigim icin:
3 tane orta boy ayva kullandim
Yarim kg yada biraz fazla toz seker
Yarim su bardagi yada biraz fazla su
1 tatli kasigi limonsuyu


Ayvalari soyduktan sonra kararmamasi icin daha önce hazirladigim suyun icine biraktim. Cekirdeklerini cikarttim,ayvalari düdüklü tencereye rendeledim üzerine sekeri ve suyu ilave ettim. Ayva cekirdeklerini de bitki caylari icin olan metal bir süzgece kuyup, tencerenin tam ortasina yerlestirdim. Düdüklümün kapagini kapattim, buhari cikana (düdük ötene)kadar pisirdim. Altini kistim 15 dakika pismeye biraktim.Tencerem soguduktan sonra kapagi actim, bu asamada icerisine bir tatli kasigi kadar limonsuyu koydum.Kapagi acik vaziyette tencerede bir gün beklettim. Sakliyacagim kaba yerlestirdim.

Rengi, kokusu ve kivami harika oldu.Ayva mevsimi gecmeden yeniden yapmayi düsünüyorum.

Afiyetolsun.

10 yorum:

  1. Ellerine sağlık emelciğim....

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık emelciğim. ayva reçeline bayılırım. bende deneyeceğim yaza hazırlık olsun . düdüklü iyi fikir.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. merhaba emelcim, bende senin ziyaretine geldim, canim keskem bulusmadan önce bir mail veya yorum yazsaydin, bulusmaya sende katilsaydin yaa cekinecek bir sey yok hepimiz birbirimizi yeni tanidik zaten...ama insallah öbür bulusmada sende aramiza katilirsin
    kocaman öpüyorum canim

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlıık.bende ilk kez sizin sayenizde gördüm.çokda sevewrim bu reçeli rengide bir harika

    YanıtlaSil
  5. emel hanım ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Emelcim eline saglik.Degisik olmus denemek lazim.
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. Canim benim ya.... Eskiden ben de Istanbul`luydum... Ve ben de cok yemistim Kestaneli Pasta... Tadi o kadar damagimda kalmisti ki.... Hemen hemen 9 yildir yemedim... Ama inanirmisin ilk kez memleketimin lezzetini kendi pastamda yakaladim... Dedigin gibi, insanin yedikce yiyesi geliyor.... Bu arada recel tarifin sahane... Ellerine saglik arkadasim... Bayilirim ayva receline.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  8. Emel'ciğim,tam ayva marmelatı olmuş..Krem peynirin üzerine çok yakışacağından eminim..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Selam yorumlariniz icin cok tesekkürler arkadaslar.Beni mutlu ettiniz Allah da sizleri mutlu etsin.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, ayva reçelini annem de düdüklüde yapar.. Sizinki de çok güzel olmuş, rengine bayıldım.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...