9 Şubat 2012 Perşembe

Kıbrıs Tatlısı. ( Galeta Unlu Tatlı )- ( Paniermehl Tatlısı )

Kıbrıs tatlısı.

Bu güzel tatlıyı geçen hafta gelen misafirlerim için hazırlamıştım. Misafir soframı bir önceki postumda yayınladım. Şimdi sıra menüdeki tariflerde, tarifleri yayınlama sırasında Kıbrıs tatlısına öncelik vermek istiyorum. Çünkü, değerli bloger arkadasım Şükran hanım Kıbrıs tatlısının  tarifini yazmamı istemiş. Bende hemen tarife geçeyim.

Bu lezzetli tatlı tarifi ile Porselen demlik çay saati 72. hafta etkinliğine katılmak istiyorum. Ev sahibi guloannemutfakta.blogspot.com  Bol katılımlı bir etkinlik olması dileği ile...

Malzemeler :
4 yumurta.
Yarım su bardağı toz şeker.
1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ.
1 su bardağı fındık, ceviz içi.
1 su bardağı hindistan cevizi.
1 su bardağu galeta unu. ( paniermehl )
1 paket kabartma tozu.

Şerbet için :
2 su bardağı su.
1,5 su bardağı toz şeker.
Biraz limon suyu.

Üzeri için :
2 paker çiğ krema. ( schlagsahne )
3 yemek kaşığı toz şeker.
1 paket vanilya şekeri. ( isteğe bağlı )

Kıbrıs tatlısı.

Öncelikle  şerbetimizi hazırlayalım, şerbetin tatlı ile buluşması sırasında soğuk olması gerekiyor.
Bir tencereye su ve şekerimizi koyalım ve karıştıralım. Kaynamaya başladığında ocağimızın altını
kısalım,  bir iki damla limon suyu ekleyelim ve 10 dalika kaynatalım.
Şerbetimiz hazır olmuştur, soğumaya bırakalım.


Kıbrıs tatlısı.

Tatlımızı çırpacağimiz kabımıza yumurtaları kıralım ve toz şeker ekleyelim. Mikser yardımı ile güzelce çırpalım. ( Şeker eriyip, yumurtalar kabarana kadar.) Sıvı yağ ve diğer malzemeleri ilave edelim karıştıralım. Yağlanmış borcama yada orta boy bir tepsiye hamurumuzu orantılı bir şekilde yayalım.
180C* Altı üstü kızarana kadar pişirelim.

Pişen tatlımızı fırından çıkartalım ve 5 dakika kadar bekletelim. Üzerine yavaş yavaş, orantılı ve aşamalı bir şekilde şerbetimizi ilave edelim. iyice soğumasını sağlıyalım.

Başka bir çırpma kabında 2 paket çiğ krema ve 3 kaşık toz şekeri çırpalım. Çiğ krema soğık olmalı, eğer oda sıcaklığında olursa çırpma esnasında kesilebilir. Eğer varsa vanilya şekeri ve krema sertleştiricisi ilave edebilriz.
 Kremamızı başarılı bir şekilde çırpıp ( Krem şanti ) kıvamında olmalı. Soğumuş tatlımızın üzerine orantılı bir şekilde yayalım. İstediğimiz büyüklükde keselim, üzerini yine istediğimiz her kangi bir malzeme ile süsleyelim. ( ben evde  olan kivileri kullandım.)
Not :  Bence meyve ile süslemek oldukca mantıklı. Çünkü, zaten şerbetli ve kremalı bir tatlı, üzerindeki soğuk meyveler tatlıyı hafif ve daha lezzetli bir hale getiriyor.
Tabiki kişisel tercihler önemli...

Afiyet olsun...

9 yorum:

  1. bir alman görse bunu şapur şupur eder ede "hmm lecker" derdi herhalde,alışkanlık böyle şeyleri görünce direk öyle bir tepki veriyorum ben de :)))

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık
    :)
    şansı bol olsun

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik canim
    cok güzel görünüyor...

    :-))))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor eminim tadıda öyledir ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar da lezzetli duruyor. Ellerinize sağlık. Bu arada Duisburg'a 3 yıl önce gelmiştim. Şirin bi şehir. Ankara'dan sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık tatlı çok güzel görünüyor bende yaptım ama daha yayınlamak nasip olmadı

    YanıtlaSil
  7. Canim degisik güzel bir tali tarifi ellerine emeklerine saglik.

    YanıtlaSil
  8. ablacım ellerine sağlık..
    tatlın pek güzel..
    sevgiler..
    mutlu akşamlar...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
    Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. Kıbrıs Tatlısı Tarifi
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...