18 Mart 2012 Pazar

Yoğurtlu, Havuç Salatası- Mezesi.

Yoğurtlu, havuç salatası-mezesi.


Misafirlerim gelecekse eğer, ilk aklıma gelen salata türlerinden biridir havuç yoğurtlaması. Beş çayının yanında salata niyetine, akşam yemeği sofralarımdada meze olarak hazırlıyorum. Hemen hemen her misafir soframda mevcuttur. Misafirlerim tarafındanda oldukca beğenilir. Çok sık hazırlamamdaki en büyük etken bu olsa gerek.
Bizim ev halkıda bu salatayı çok severek tüketiyor. Hatta soraki güne kalırsa üzerine biraz daha yoğurt ekleyip karıştırıyorum. Lezzetinden hiç bir şey eksilmiyor, hatta dahada lezzetleniyor diyebilirim.
 Diğer  bir sebebide burada yani Almanya da her mevsim lezzetli havuçlar bulabiliyoruz, fiyatı her zaman kesemize uygun oluyor. Mesele bizim evde havuç her daim buzdolabımızda olan bir sebze. kızlar ve babaları  canları istediğinde bir havuç soyup kıtır kıtır yiyorlar:))
Hazırlaması ve pişirmesi çok kolay bir salata. Sağlıklı, besleyici, lezzetli ve serinletici... daha ne olsun havuç ve yoğurt birleşince ortaya bu yazdıklarım çıkıyor :))
Bilmeyen, pişirmeyen yokdur herhalde. Ben size yinede çok daha sık hazırlayıp ikram etmenizi tavsiye ediyorum...
Veee kızlarım ileride benim yöntemimle havuçlarını yoğurtlasınlar diye, hemen kendimce tarifimi yazayım :))



Havuç yoğurtlaması.


Malzemeler :
Yarım kg havuç.
Yarım kg yoğurt.
1-2 diş sarımsak.
Çok az sıvı yağ.
Çok az zeytinyağ.
Tuz.

Havuçlarımızı yıkayalım, soyacak yardımı ile güzelce tıraşlıyalım, rendeleyelim. Tavamıza çok az sıvı yağ koyalım, havuçlarımızı ekleyelim ve tuzumuzuda serpelim güzelce orta hararetli ocakda kavuralım. Kavrulan havuçlarımızı soğuması için kenarda bekletelim.
Sarımsaklarımızı soyalım ve tuz ekleyip ezelim. Büyükce bir kapaklı kaseye sarımsaklarımızı, yoğurdumuzu koyalım ve güzelce karıştıralım. ( Pürüzsüz bir karışım olmalı ) bu karışıma ılık haldeki kavurduğumuz havuçlarımızı ekleyelim ve yavaşca çok hırpalamadan yoğurdumuzla, havucumuzu karıştıralım. Bu aşamada tadına bakalım tuz ayarını, yoğurdun kıvamını konturol edelim. Tadı, kıvamı yerindeyse servis tabağımıza yerleştirelim.
Üzerine sızma zeytinyağ gezdirelim. İstediğimiz şekilde süsleyelim. ( maydanoz, dereotu, taze nane, pulbiber ) kullanabiliriz.

Afiyet olsun...

19 yorum:

  1. Benimde çok sık yaptığım bir lezzet ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. eline saglik canim en sevdigim salatalardan biri sevgilerle......:)

    YanıtlaSil
  3. ne çok severim,
    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ailecek çok severiz. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. soğanda katmanı öneririm daha güzel oluyor bende geçen hafta misafirlere yaptım ama bak şimdi görünce yine canım istedi:))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. aynen bende öyle canim... aklima ilk gelen ve en cok sevilen salatalardan biri
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. En sevdigim!

    Cok az kimyon katarak da deneyin bir sonrakine derim. Farkli ve guzel bir lezzet veriyor.

    YanıtlaSil
  8. derya yildiz10 Ekim 2012 14:36

    Ellerine saglik tarifini bilmiyordum rastgele yaptim ama dogru olmus cok guzel oldu artik hep yaparim

    YanıtlaSil
  9. Bende aynı yapıyorum ellerine sağlık
    B.özdemir

    YanıtlaSil
  10. Aynen çok guzl bi lezzt:))))

    YanıtlaSil
  11. Mısırda eklenebilir çok daha güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  12. Ben salatalara ve yoğurtlu olanlarına:) bayılırım. Ellerinize sağlık...
    Havuçlu yoğurt salatası da çok sevdiklerimden, buna nane ve ceviz ekleyerek denemelisiniz, harika olur:))))
    Ben de beklerim sizi lütfen sayfama, ziyarete gelirseniz sevinirim:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik tarifini bilmiyordum rastgele yaptim ama dogru olmus cok guzel oldu artik hep yaparim

    YanıtlaSil
  14. soğanda katmanı öneririm daha güzel oluyor bende geçen hafta misafirlere yaptım ama bak şimdi görünce yine canım istedi:))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. ne çok severim,
    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. En Sevdiğim Salata Türü Diyebilirim Bu Konuda Samimi Olarak Söylüyorum Tek Kelimeyle Efsane.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar değerli tarifinizden yaralanarak bloğumda biraz daha sade şekilde yeni bir tarif hazırladım. İnceleyip görüşünüzü belirtirseniz çok memnun olurum.
    http://ogrenciyemek-tarifleri.blogspot.com/2018/10/yogurtlu-havuc-salatasi-tarifi.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...