20 Haziran 2011 Pazartesi

Islak Kek (Vişneli )

Vişneli ıslak kek...
Bu sene içinde bu keki okadar çok pişirdimki, sayısını ben bile hatırlamıyorum. Her seferinde tadanlardan tam not aldı, çok beğenildi. Hem çok kolay, tepside pişirildiği için pişme süresi kısa. Hemde üzerindeki ıslaklığı sağlayan sos ve içindeki vişne konservesi sayesinde pasta tadında bir kek.
Bu resimdeki ıslak keki pişirken  biraz sıkıntı yaşadım. Malzemeleri çıkarıp keki çırpmaya başladım. Evdeki kakao stoku hemen hemen bitmiş bir çorba kaşığı kalmış, çok şaşırdım. Bir an panik oldum ne yapsam, ne katsamda kakao nun yerini doldursam diye düşünürken aklıma bir fikir geldi. Hiç düşünmeden uyguladım, evde bulunan çikolata sosunu kek karışımına  koydum.Tabiki biraz endişelendim sonucun ne olcağı konusunda hiç bir fikrim yoktu.Sonrasında kekimi  hazırladım, pişirdim, servis yaptım ve sonuç muhteşem oldu. kekimden tadanlar  tarif konusunda israr edince bende çabucak paylaşmak istedim.

 4 yumurta.
 2 su bardağı toz şeker.
 1 su bardağı süt.
 1 su bardağı sıvı yağ.
 1 paket vanilya şekeri.
 1 paket kabartma tozu.
 3-4 çorba kaşığı kakao.( ben başak marka çikolata sosu kullandım)
 1 kavanoz konserve vişne.
 1 su bardağı konservedeki  vişne suyu.

Frına girmeden önce.
 Büyükce bir çırpma kabına yumurtaları kıralım, toz şekeri ekleyip güzelce çırpalım. Yumurtalar kar gibi kabarıp, şekerde eriyince süt, sıvı yağ, kakao ekleyelim ve yeniden güzelce çırpalım. Bu karışımdan 1 su bardağı ayıralım. Kalan kek hamuruna vanilya şekeri, kabartma tozu ve göz kararı un ekleyelim. Keki pişireceğemiz tepsiye pişirme kağıdı serelim ve tam ortasına biraz sıvı yağ damlatalım. Kek hamurumuzu damlattığımız  sıvıyağın ortasına dökelim ( Bu şekilde kek tepsiye çok daha rahat ve orantılı dağılıyor.) Sonrasında konserve vişnelerimizi yerleştirelim.

ıslak kek.

Önceden ısıtılmış fırında 180C* yaklaşık 40 dakika pişirelim.( Piştiğini anlamak için kürdan testi yapalım)
Fırından aldığımız kekimizi 5 dakika kadar  bekletelim, vişne suyumuzu kaşık yardımı ile üzerine azar azar dökelim. Sonrasında ayırdığımız 1 su bardağı sos dan orantılı olarak sürelim. Bu işlemi fırça yardımı ile yapalım ve sosu sürdükten sonra fırçamızla 5 dakika sonra üzerinden geçelim.( Çünkü  sosu kekin üzerine sürünce köpüklü bir tabaka oluyor, fırça ile kekin  üzerinden geçince bu tabaka kayboluyor.)


çikolata sosu.
Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. ağzıma yüzüme buşlaşırcasına yemek istiyorum o keki:) ımmm harika lezzetli görünüyor
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Kakao yerine ne güzel düşünmüşsün,pratik çözüm diye buna denir..
    ellerine sağlık...
    pelince.com

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık bende vişneli lezzetleri çok severim çikolata sos çok iyi fikir

    YanıtlaSil
  4. Bazen bir şeyi yapmaya başladıktan sonra bir malzemenin eksik olduğunu farkediyoruz. Böyle durumlar yeni alternatifler bulma konusunda insanı zorlasa da bazen böyle güzel sonuçlara da vesile oluyor. Özellikle vişneli kakaolu kek seven biri olarak tam benim ağız tadıma uygun bir kek diyebilirim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...