12 Haziran 2011 Pazar

Elmalı - Armutlu Peynir Pastası ( Käse Kuchen)-( Cheese Cake )

Käse kuchen.


Uzun süre talep görmeyen elma ve armutlar buruşmaya yüz tutunca,  Ziyan olmamaları için biraz düşünmek ve harekete geçmek yeterli. Sıradan elmalı kek ler artık çocukların ilgisini çekmiyor. Bende elimde olan güzel bir (käsee kuchen) tarifine elma ve armut ekleyerek yeni bir tarif oluşturdum ve bu oluşumu  yuvarlak kek kalıbında değil daha bereketli olsun diye tepside hazırladım. Sonuc konusunda endişelerim vardı, nasıl bir lezzet olacağı konusunda hiç bir fikrim yokdu. Pasta pişip tazgahın üzerine çıkınca, pişme esnasında evi saran muhteşem koku sayesinde kızlar soğuyup dinlenmesine bile müsade etmediler :)) Daha sıcakken birer parça yediler, bende tadına baktım, hiç fena değil diye düşündüm.
(Bu işin uzmanları  bu tarz pastaların normalde bir gün önce hazırlanıp iyice dinlendirip, soğutulması gerektiğini söylüyorlar ve bu şekilde tüketildiğinde daha da lezzetli olacağını tavsiye ediyorlar. Bence de uzmanlar çok haklı, yani bir bildikleri varki paylaşıyorlar.)
Evet pasta sıcakken hiç fena değil, o günün akşamında soğuduğunda  çok lezzetli, ama asıl muhteşem lezzeti sonraki gün buzdolabında iyice soğuyup dinlendiğide ortaya çıkıyor. Bu şekilde tüketilmesini  bende tavsiye ederim. Şimdiden afiyet olsun...




Alt taban  malzemeleri:

1 yumurta.
70 gr toz şeker.
70 gr tereyağı.
200 gr un.
1 çay kaşığı kabartma tozuç (ben bir paket koydum)

Tereyağını  eritelim sonrasında biraz soğutalım. Diğer malzemeleri de ekleyip güzel, kıvamlı bir hamur hazırlayalım. Hamurumuzu  kalıbımızın kenarlarına ve tabanına orantılı ve ince bir şekilde yayalım. Hamuru yaydığımız kalıbımızı kenarda bekletelim.



4-5 tane orta boy elma.( kabulakarı soyulmuş, küp küp doğranmış.)
2-3 tane armut.( kabukları soyulmış, küp küp doğranmış)
1-2 çorba kaşığı toz şeker ( isteğe bağlı )
Elma ve armutları bir kabın içine doğrayalım, üzrine toz şeker serpip karıştıralım. Kenarda beklettiğimiz  kalıba, hamurun üzerine yerleştirelim.








İç harç :

1 yumurta.
200 gr toz şeker.
500gr Quark ( tuzsuz labne peyniri - süzme yoğut ) olabilir.
1 çay bardağı sıvı yağ.
yarım litre süt.
1 paket  vanillepudding pulver. ( hazır pakette  içinde şeker olmayan vanilya puding tozu )
1 paket vanilya şekeri.

Malzemeleri mikser yardımı ile güzelce çırpalım.( Yumurta, şeker, Quark, sıvı yağ, vanilya şekeri, vaniya puding tozu. Hepsini güzelce çırptıktan sonra karışıma  yarım litre süt ekleyelim, tekrar çırpalım. Karışımı kalıba yerleştirdiğimiz elma ve armutların üzerine dökelim. ( Karışımın kıvamı oldukca cıvık oluyor, panik yapmaya gerek yok, pişince katılaşıyor.)

175C* 50 Dakika pişirelim.

NOT: Bu yazdığım tarif normal yuvarlak kek kalıbı için. Ben tepside pişirdiğim için bazı malzemelerde çoğaltma yaptım. Mesela ( 2 paket vanilya puding tozu kullandım, süt oranını da buna göre artırdım. yaklaşık 1 litre kadar süt kullandım.)

Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Cok lezzetli görünüyor. Benim cocuklarda cok sever. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Büyük cesaret,muhteşem sonuç :)
    Kutluyorum seni,bu özel tarif için..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor, käsekuchen´e bayilirim :)

    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  4. Çok leziz gorunuyor.ellerinize saglik.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...