20 Aralık 2011 Salı

Meyveli Hafif Tatlı. ( Tavada )


Evde kalan meyve leri değerlendirmek için ocağa tavamı koydum ve bu muhteşem lezzet çıktı ortaya. Sadece meyveler değil kıyıda köşede ne tür gıda varsa tavamın içine giriverdi. Daha iki saat önce pişirdim, tadına baktım ve hemen blog sayfamda olmalı diye düşündüm ve işte tarifim...
 Şimdiden afiyet olsun.

malzemeler:
2 tane orta boy elma.
1 tane armut.
2 tane muz.
 1 çay bardağı kuru üzüm.( sıcak suda 2-3 dakika bekletilmiş.)
10 tane hurma ( medine hurması, ramazan dan kalmıştı.)
 3-4 tane kuru incir.( sıcak suda 2-3 dakika bekletilmiş)
1 su bardağı ceviz içi.
3 çorba kaşığı esmer şeker.
1 çorba kaşığı tereyağ.
hazır vanilya sosu.
akça ağaç şurubu.

                                             Servis aşamasında üzerine hazır vanilya sosu döktüm.
                                                        birazda akça ağaç surubu gezdirdim.

                                           Bundan sonrasını  fotoğraflarda ayrıntılı paylaştım
  
                    Elmalarımızı soyalım, doğrayalım, tavamıza koyalım.
                   Üzerine iki çorba kaşığı esmer şeker serpelim ve kavurmaya devam edelim.



Elmalar kavrulmaya başlayınca üzerine soyup doğradığımız armutlarımızı ilave edelim.
kavurmaya devam edelim.
Elma ve armutlar kavrulunca üzerine sıcak suda beklettiğimiz kuru üzüm, kuru incir leri ekleyelim.
İri doğradığımız hurmalarımızı ve ceviz içimizide ilave edelim .
Yarım çorba kaşığı tereyağ ekleyelim ve biraz daha kavurup ocakdan alalım.
Tavamıza soyup dörde böldüğümüz muzlarımızı dizelim.
1 çorba kaşığı esmer şeker serpip,  yarım çorba kaşığı tereyağ koyalım ve kızartalım.
( Muzlarımız çok hassas olduğu için bu işlemi yaparken biraz dikkatlı olmalıyız.)
Sonuç olarak hem sağlıklı ve besleyici  bir tatlı öğünü.
  Hemde evde kalan ve rabet görmeyen gıdalar  değerlenmiş oluyor

.




3 yorum:

  1. bomba ir tatli vitaminli besleyii enerji yüklü
    çocuklar mutlaka yemeli bence :)
    ellerine sağlık canım herşey gerektiği kadar konmuş enfes
    afiyet şifa olsun sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. vay beee.
    harika bir fikir bu.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Oyss çok güzel duruyor! :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...