21 Aralık 2010 Salı

Ispanak lı Börek...

Ispanaklı börek.
Ispanakları aldığımda aklımda, ıspanak yemeği pişirmek vardı. Son anda kayınvalidemin Türkiye den getirdiği yufkalar aklıma geldi ve çok sık pişirmediğim ama piştiğinde evde bayram havası estiren bu börekler ortaya çıktı. Ev halkından tam not aldım. Ben börek için ıspanakları kavurmadım, biz küçük iken  sevgili annem elinde yufkaları açarak hazırlıyordu bu börekleri. Çiğ krema hariç  iç harcı bu şekilde hazırlıyordu yanlış harırlamıyorsam ve bende bu şekilde daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Ve hemen ekliyorum çiğkrema gerçekden çok lezzet katıyor yemeklere, böreklere.

5 tane yufka ( benim yufkalarım Türkiye den.)

İç Harcı:
yarım kg ıspanak.( ayıkalnmış, yıkanmış, suları süzülmüş, doğranmış.)
1 orta boy soğan.(minik minik doğranmış.)
200gr çiğ krema.
250gr böreklik beyaz peynir( ufalanmış.)
1 yumurta.
yarım çay bardağı mısırözü yağı.
yarım demet maydanoz. (ayıklanmış, yıkanmış, doğranmış.)
bir tutam taze nane.( ayıklanmış, yıkanmış, doğranmış.)
taze çekilmiş karabiber.
pul biber.
tuz.

Üst Harcı:
1 su bardağı süt.
yarım su bardağı yoğurt.
yarım su bardağı sıvı yağ.
1 yumurta.
tuz.
Malzemeleri büyükce bir kasede tel çırpıcı yardımı ile güzelce çırpalım.

Yapılışı :
İç harç bölümündeki malzemelerin hepsini büyükce bir karıştırma kabında buluşturalım ve güzelce karıştıralım. Karıştırma işlemini yaparken ıspanaklarımızı fazla hırpalamıyalım. İçerisinde çiğ krema, yumurta, sıvı yağ olduğu için oldukca sos lu bir karışım olcakdır.
Yufkalarımızı masamızın üzerine açalım, ıspanaklı haçdan ve içindaki sostan orantılı bir şekilde serpelim. Dört tarafını içe doğru katlıyalım, önümüzdeki tarafdan başlıyarak rulo şeklinde saralım. Tepsimize yerleştirelim, beş yufkadan bir tepsi börek oluyor. 200c* Önceden ısıtılmış fırına verelim ve yaklaşık 10 dakika pişirelim. Tepsimizi fırından çıkaralım üst harç bölümündeki soslu karışımdan bol bol sürelim ve tekrar fırına verelim, altı üstü güzelce kızarana kadar pişirelim.

Ispanaklı börek, üzeri soslanmış.
Afiyet olsun.

Ispanaklı börek, fırına verilmeden önce.

5 yorum:

  1. mmh bizde cok severiz ispanakli böregi :) ellerine saglik canim cok lezziz görünüyorlar..sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık cnm. İçinde çiğ krema olması ilginç geldi. Hiç denememiştim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık Emelcim. Biz ailecek çok severiz ıspanaklı böreği. kremalısını hiç denemedim.denemek lazım

    YanıtlaSil
  4. Ispanaklı börek en sevdiğim börektir ama ıspanakları ayıklamak kadar zor gelende birşey yoktur bana.Yoksa ıspanak bizim evde hergün pişer herhalde..Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım,en sevdiğim böreklerden bitanesi..
    Çok da güzel gözüküyor..
    Kremalısı daha nefis olsa gerek :)
    Afiyet olsun,sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...