5 Eylül 2014 Cuma

İrmik li Köfte


İrmik li Köfte.


Yine ilkkez pişirip, lezzetini çok beğendiğim bir yemek var sırada. İrmikli köfte... ;)
Olurmu? demeyin hemede muhteşem oluyormuş, kesinliklle denemelisiniz...



İrmik li Köfte.

Malzemeler :

yarım kg köftelik kıyma.
2 orta boy kuru soğan.
2 diş sarımsak.
4 çorba kaşığı irmik.
1 küçük yumurta.
maydanoz.
taze çekilmiş karabiber.
pul biber.
kimyon.
çok az kekik.
yarım çay kaşığı karbonat.
3-4 damla limon.
kızartmak için çok az, tavayı yağlamak için zeytinyağ.

İrmik li Köfte.

Kuru soğan ve sarımsaklarımızı robottan geçirelim. Kıymamızı karıştırma kabımıza bırakalım. Soğan, sarımsak, irmik, yumurta, maydanoz, tuz ve baharatlarımızı ilave edelim. ( Küçük bir çay tabağına karbonatımızı koyalım, üzerine 3-4 damla limon sıkalım, köpürecektir.) Malzemelerimizin üzerine koyalım ve güzelce yoğuralım, uzun uzun iyice yoğuralım. Üzerini kapatalım ve yaklaşık 1-2 saat kadar buz dolabımızda bekletelim. ( Bu arada irmik şişecek ve kıymalı karışımımız katılaşacaktır.)


İrmik li Köfte.

İstediğimiz gibi şekillendirelim, ele yapışırsa elimizi biraz yağ sürelim. Varsa ızgara tavasında, yoksa herhangibir teflon tavada çok az zeytin yağda altını, üstünü çevirerek kızartalım.


İrmik li Köfte.


Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. köfteyi her türlü severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. irmikli hiç denemedim eminim nefis olmuştur tarifi aldım teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ben irmik yerine ince bulgur ekliyorum. Öyle de çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  4. Ben irmik yerine ince bulgur ekliyorum. Çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...