28 Ocak 2012 Cumartesi

Yeşil Salata.

Yeşil salata.


Salatanın her çeşitini severim. Tadı, tuzu, limonu kararınca olursa dahada çok severim. Bu salatada tamamen evde olan malzemelerden meydana geldi. Karıştırıp tabağa yerleştirdiğimde baktımki, tamamen yeşil. Kızlara hadi bakalım size yeşil salata hazırladım dedim. kızlarda özellikle bu şekilde hazırladım zannettiler :)) Ama tamamen buzdolabında yeşilin bol olduğu güne denk gekmiş bu güzel salata. Çok lezzetli idi, nekadar sağlıklı olduğunu söylememe gerek varmı bilemiyorum. Tarif vermeme gerek yok aslında ama, ben yinede salatanın içerisine neler koyduğumu yazayım.

Yeşil salata.


Malzemeler:

eisbergsalat.
brokoli.
roka.
maydanoz.
dereotu.
taze nane.
taze soğan.
salatalık.

Sos :
limon.
nar ekşisi.
zeytinyağ.
tuz.

Bütün yeşil sebzeleri büyükce bir kaba ayıklayarak koyalım. Kabımıza su dolduralım ve içerisine bir miktar sirke dökelim. Yaklaşık yarım saat bu suda yeşil sebzelerimizi bekletelim. Kabımızdaki suyu süzelim ve akan suyun altında sebzelerimizi güzelce yıkayalım. Süzgeçimize koyalım ki suyu süzülsün.
Sebzelerimizi istediğimiz büyüklükde doğrayalım, karıştırma kabına koyalım.

Biraz limon, nar ekşisi, zeytin yağ ve tuzu bir kasede karıştıralım. Bu sosu yeşil sebzelerimizin üzerine dökelim ve dikkatli bir şekilde harmanlıyalım, zira sebzeler tuz ve limona değince çok çabuk tazeliğini kaybeder.
Bu nedenden dolayı, hemen servis tebağına yerleştirelim ve ikram edelim.

Yeşil salata.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...