6 Ocak 2012 Cuma

Elmalı Kek. ( Elmalı Muhteşem Kek )

Elmalı kek.


Muhteşem Elmalı kek! Muhteşem diyorum zira fazlası ile hak ediyor :)) Daha bu gün pişirdim, bir kısmını misafiri olduğumuz arkadaşıma götürdüm. Söylememe gerek varmı bilmiyorum ama çok beğenildi. Ben uzun süredir Elmalı tariflerden uzak duruyordum. Bir dönem çok fazla elmalı tatlılar yedim. Artık tatlı ve Elmayı bir arada yemek istemediğime karar verdim. Evdeki elmalar ev halkı tarafından rabet görmeyince, buruşmaya başladılar. Bende hiç bir gıdanın ziyan olmasını istemediğim için gönülsüzde olsa bu keki pişirdim. İyikide pişirmişim, artık elma ve tatlının birleşimi konusunda eski düşünceme sahip değilim.
Sonuç olarak şiddetle tevsiye edeyorum.

Bu tarifimide, Porselen demlik çay saati 71. hafta etkinliğine gönderiyorum.  Etkinliğe ev sahipliği yapan
yesilmutfaktantarifler.blogspot.com arkadaşımıza kolaylıklar diliyorum, inşallah  bol katılımlı bir etkinlik olur.

Elmalı kek, fırına girmeden önce.


Malzemeler :
4 yumurta.
1,5 su bardağı toz şeker.
200gr kadar margarin. ( eritilmiş ) teryağıda olabilir.
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt.
limom ve limetti ( yeşil limon.) kabuğu. Rendenin ince tarafı ile sadece üst yüzeyi alınacak.
1 paket vanilya şekeri.
1 paket kabartma tozu.
un ( her zamanki gibi göz kararı )
bir çimdik tuz.
Sarı ve yeşil limon.
Galiba limon kabukları elmalı  keke muhteşem lezzeti verdi.
limonların diş kabuğunun ince rende ile tıraşlanması.
Mutlaka  sarı ve yeşil limon kulanılmalı.

Yapılışı :
Un ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri çırpma kabımızda sırası ile güzelce çırpalım. ( Yumurta, toz şeker, vanilya şekeri, limon ve yeşil limon kabukları, eritilmiş margarin, sıvı yağ, süt )  Un ve kabartma tozunu aşamalı olarak sıvı karışıma ekliyelim. Kek kıvamına gelince, yağladığımız tepsimize kekimizi koyalım.



Kekimizi hazırlamadan önce elmalarımızı yıkayalım, dörde bölelim, çekirdeklerini ayıklıyalım. Sonra her parça elmamızı meyva bıçağı yardımı ile derin ama bölmeden çizikler yapalım. Elmalar kararmadan hemen kekimizi hazırlayalım ve üzerine orantılı bir şekilde yerleştirelim. ( Eğer elmalar soyuldukdan sonra hemen kekimizi hazırlayamıyorsak elmalarımızı limonlu suda bekletebiliriz.)
Elmalarımızı yerleştirdikden sonra elma dilimlerinin üzerine bıçak ucu ile teryağı koyalım. ( bu işlem lezzeti artırmak için çok önemli.)



Önce 200 C* 20 dakika kadar sonrasında 180 C* pişirelim, yaklaşık 40 dakika kadar. ( Tabiki hetkezin fırın ayarı farklı olabilir.)

Afiyet olsun...

10 yorum:

  1. elmalar ne kadar güzel duruyor çok değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ÇOk güzel görünüyor ellerıne saglık.

    YanıtlaSil
  3. ETKİNLİĞE KATILIMIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜĞRLER TARİFİN YAYINDA SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. annem bayılır elmalı keklere ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. kaç tane elma olacak?

    YanıtlaSil
  6. selam, ben 7 tane elma kullandım. elmaların sayısı keki pişireceğimiz tepsinin büyüklüğü ve elmaları nekadar sıklıkda dizeceğimizle alakalı. yani herzamanki gibi göz kararı :))sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. vaaauuwww.:))
    süperrrr..
    ellerinize sağlık.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Süper görünüyoor.. Ellerinize sağlık.. Sevgilerimle..

    Çekilişime bekliyorum..:)
    http://www.kurabiyeevim.com/sevgililer-gunune-ozel-cekilisimiz/

    YanıtlaSil
  9. üstüne pudra sekeri çok yakısıyor

    YanıtlaSil
  10. kaç bardak un ortalama?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...