24 Mayıs 2013 Cuma

Maş Fasulyesi Salatası.

Maş fasulyesi salatası.


Bu hafta gelen misafirlerim için hazırladığım ikramlıklarımdan birisi maş fasulyesi salatası. Ben çok seviyorum, ama maş fasulyesi ile tanışmam geçen sene oldu. Tesadüfen duydum adını, uzmanların dediğine göre çok sağlıklı ve şifalı bir baklagilmiş. Eee merak buya hemen baklagil reyonlarında aramaya koyuldum ve bulmamda çok zor olmadı. Tabiki hemen aldım ve ilk fırsadda denedim.
 Bu salatayı  ikinci hazırlayışım. Ben çok beğendim, ama tabiki herkezin damak tadı farklı oluyor. Konuklarım genelde şaşırdılar, buda nedir böyle diyenler bile oldu. Bende dilim döndüğünce, bildiğim kadarı ile konuklarıma tanıttım. Çok beğendiler diyemem ama şifa niyetine baya yediler diyebilirim :))
 Ben kendi adıma henüz denemeyenler varsa tavsiye ederim, aslında bir çeşir 'piyaz' ve gerçekten çok sağlıklı.


Maş fasulyesi salatası.



Malzemeler:
2 su bardağı Maş fasulyesi.
 ( Önceden ıslatılırsa daha çabuk pişer. Fasulyelerimizi güzelce haşlayalım, çok fazla haşlarsak fasulyeler patlıyor, dikkat etmeliyiz. Yaklaşık 20 dakika yeterlidir diye düşünüyorum.
Haşladığımız fasulyelerimizi süzelim ve güzelce yıkayalım. Fasulye oldukca kara bir su bırakıyor.)

Taze soğan.
Taze maydanoz.
Taze nane.
Taze dereotu.
Pulbiber.

Sos:
1 diş sarımsak.
2 çorba kaşığı sirke.
zeyrinyağ.
nar ekşisi.
yarım taze limon.
tuz.

Haşladığımız fasulyelerimizi kapaklı bir kaba koyalım. Yeşilliklerimizi güzelce yıkayalım ve minik doğrayıp fasulyelerimize ilave edelim. Sos bölümündeki malzemeleri karıştıralım ve fasulyelerimize ekliyelim.
Güzelce karıştıralım, kabımızın kapağını kapatalım ve buzdolabına kaldıralım. Arada kapaklı kabımızı sallayarak fasulyelerimizn sosunu iyice çekmesini sağlayalım.
Servis tabağımıza yerleştirip ikram edelim...
Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. Maş fasulyesini eşimin teyzesinden öğrenmiştim, çok severek yeriz salatasını. Çorbaya koyanlar bile vardır. En tazelerini Kadıköy çarşısından bulabiliyorum. internet sitemde sizin tarifinize benzer ama içinde nar taneleri olan bir versiyonu var, elinize sağlık !

    YanıtlaSil
  2. İyi ki hatırlattınız geçen senen alıp yapmıştım, kalanı kavanozda dolapta bekliyor. Çok da sevmiştim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...