17 Haziran 2012 Pazar

Fırında Nar Gibi Kızarmış Tavuk But :)




Bizim evde tavuk severek tüketilen bir gıda... Eğer günün yemeği konusunda sıkıntı yaşıyorsam, tavuk çeşileri benim için kurtarıcıdır. Ev halkı tavuğun her çeşitini severek yiyor, bir şatla mutlaka çok iyi pişmesi lazım... Bende yemeklerimi hazırlarken onların memnuniyetlerine öncelik veriyorum ve bol bol övgü topluyorum :))

Tarif :
4 tane tavuk but. ( güzelce yıkanmış, fazla derileri kesilmiş, bıçakla etli kısımlarına çizik atılmış.)
1 çorba kaşığı yoğurt.
1 tatlı kaşığı biber salçası.
2 diş sarımsak rendesi.
pul biber.
taze çekilmiş karabiber.
kekik.
biberiye.
çok az köri ( olasada olur )
tuz yada tavuk tuzu.



Tavuk hariç diğer malzemeleri güzelce karıştıralım. Bu karışımı tavuk butlarımıza güzelce sürelim. yaklasık 1-2 saat kadar buzdolabında bekletelim ki sosumuz ve tavuk butumuz iyice lezzetlensin.
Fırın tepsimize yerleştirelim, isteğe güre,  yanına bol baharatlı patates yerleştirelim ve 200- 250 C* Nar gibi olana kadar pişirelim.




Afiyet olsun...

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Nefis olmuşlar...

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık bizdede çok sevilir helde çocuklar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık

    bizde çok severiz tavuğu
    ben özellikle ramazanda haşlamasını çok yerim
    hem tok tutuyor hemde benim reflüye iyi geliyor :)

    YanıtlaSil
  4. off cok enfes cok canım cektı oruclu oruclu aksama annem ıftara yapıcak ınsallah nısanlım gelıcek calısıyorum ben olsaydım ben yapardım ;:):):):) herkese afıyetler olsun

    YanıtlaSil
  5. Ben pişmiş tavuk un yanındaki patatesleri merak ettim..Hem de çok:) Patateslere ne sürdünüz??? Haşlama yaptınız mı acaba???

    YanıtlaSil
  6. selam, ben fırında pişirdiğim patatesleri haşlamıyorum. soyup, istediğim büyüklükde doğruyorum. biraz sıvı yağ, bol baharat serpip karıstırıyorum okadar. baharat olarak ( mutlaka biberiye, pul biber, kekik, taze cekilmiş karabiber, kırmızı toz biber.) kullanıyorum.
    ek olarak isterseniz, bir diş sarımsak rendesi, bir tatlı kaşığı biber salçası, bir çorba kaşığı kadar yoğurtta kullanabilirsiniz. bu tamamen size kalmış.
    tavsiye ederim her sofrada kahvaltı dail cok beğenilir, üstelik hazırlamasıda çok kolay...
    hoşcakalın...

    YanıtlaSil
  7. Offf nasıl canım çekti, yarın mutlaka yapacağım..
    Brokoli çorbanızı yaptım, enfes oldu, yemek yapmayı yeni yeni öğreniyorum, ancak benim için çok yorucu oldu, bildiğim kadarıyla içine süt veya yoğurt konulan çorbalar kaynayıncaya kadar karıştırılıyormuş, kesilir diyorlar, zaten hamileyim, benim için ayakta durup çorbayı karıştırmak inanılmaz zor oldu ama yaptığıma değdi, enfes oldu.
    Tarifleriniz için çok çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  8. Mükemmelsiniz tariflerinizin devamını bekliyoruz

    YanıtlaSil
  9. I couldn't resist commenting. Very well written!

    Stop by my web page ... laser cellulite treatment

    YanıtlaSil
  10. Fırını turboda mı yoksa alt-üst mü kullanmak en iyi sonucu verir

    YanıtlaSil
  11. Tarifinizi yaptim ve harika oldu. Instagram sayfaniz var mi? bulamadim reklaminizi yapcaktim :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...