8 Haziran 2012 Cuma

Fırında Kuşkonmaz ( Spargel Auflauf )

Fırında kuşkonmaz- spargelauflauf.

Uzun bir aradan sonra blog sayfama yeniden tarif yazmaya vakit bulabildim :)) Bu ara neler yaptım neler...Çok yoğun ve yorucu bir süreç gecirdik ailece. Çok şükür saglığımız, sıhatimiz yerinde. Tarif bu günden, bugün pişirdim. Afiyetle yedik, çok beğendik, vakitte bulmuşken hemen blog da yerini alsın istedim...




Kızlarımın ve benim çok severek, beğenerek yediğimiz, çok sağlıklı ve besleyici  bir bitki kuşkonmaz. Burada yani Almanya da bizler spargel diyoruz. Fotoğraftaki  kuskonmazları ( Yeşil renkde olan kuskonmazı ilkkez pişirdim.) Çok taze ve lezzetliydi, marketten alıp eve getirdiğimde uzun uzun düşündüm hangi yöntemle, ne şekilde pişirsem diye. En sonunda  patatesle fırında pişirmeğe karar verdim. Çok da iyi bir karar vermişim, cok beğendik ve bu bitkiyi sevenlere mutlaka bu yöntemle denemelerini tavsiye ederim.



Kuskonmazlarımın traşlanmış hali.


Malzemeler:
2 demet kuskonmaz.
2 tane kesme şeker.
1 çorba kaşığı kadar tereyağ.
1 tatlı kaşığı tuz. ( tuz ayarı kişinin kendi damak tadına göre ayarlanmalı.)
yarım limon ve kabuğu.


Tencereme yerleşmiş hali.




Haşlamaya hazır hali.


Yemeğimin pişirme aşamalarını ayrıntılı fotoğrafladım. Tarifde bir sıkıntı, anlamadığınız bir yer olursa fotoğrafları takip edebilirsiniz...

Önce kuşkonmaz larımızı güzelce yıkayalım, dış yüzeyini dikkatli bir şekilde tıraşlayalım. ( Ben kabuklarımı atmadım ve tenceremin alt kısmına yerleştırdim. Kabuğundaki vitaminlerinde sebzelerimin suyuna geçmesini istedim. Bu haşlama suyunu zaten sos olarak kullandım.) Tencereye yerleştirdiğimiz kuşkonmazlarımızı yumuşayana kadar haşlayalım.


Sos aşamasina geçme zamanı.


Sos : ( Beşamel sos yada Hollandez sos )

3-4 çorba kaşığı un.
bir miktar sıvı yağ. ( unu kavurmak için.)
yarım limon suyu.
zencefil. ( küçük bir parça )
muskat cevizi.( taze çekilmiş.)
karabiber. ( taze çekilmiş. )
süt.
hasladığımız kuşkonmazların suyu.
pulbiber.
tuz.
tereyağ.

Yazdığım malzemelerle beşamel sos yapalım. ( Süt ve sebze suyu ayarını yarı yarıya yapalım. )

Bu arada irtediğimiz miktarda  patateslerimizi soyalım, istediğimiz büyüklükde doğrayalım ve  haşlayalım. Suyunu süzelim ve pişirme kabımıza yerleştirelim.
Patateslerimizin üzerine kuşkonmazlarımızı yerleştirip, hazırladığımız sos dan bolca dökelim.

Sosu ile buluşma hali.



Fırına girmeden önce.


Son olarak yemeğimize bol kaşar peyniri serpelim ve fırına verelim. Üzeri kızarana kadar pişirelim.

Fırından sonraki hali.



Servis zamani :))


Genelde kuşkonmazı balık, tavuk yada et yemeklerinin yanına yakıştırıyorlar. Eminim çok yakışıyordur, ama makarnanın yanında da harika oldu :))

Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Hiç tatmadığım bir lezzet. Ama nefis görünüyor. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım kuşkonmaz kültürüm yoktur ama denemek lazım sanırım;)

    YanıtlaSil
  3. Buralarda pek bulamadığımız bir bitki onun içinde mutfaklarımızda yok ama güzel görünüyor eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. bende dun aldim bugun yapcam almanyada bunun hazir soslarida var ben ondan aldim birokoli patates havuc bu sekilde yapiyorum firinda ve harika oluyo cok seviyoruz simdi kus konmazla denicem eminim super olcak

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...