16 Haziran 2013 Pazar

Kapalı Pizza - Calzone.

Kapalı pizza - calzone.

Geçenlerde eşimle güzel bir İtalyan restorantında pizza yedik. Çeşitlerin içinde bu kapalı pizzalardanda vardı. Benim baya ilgimi çekti, üzerine baya sohbet ettik. Birde dikkatimi çeken nokta, kapalı pizzalar diğerlerinden daha pahalıydı. Bende eşime "onu pişirmekte ne var ben sana pişiririm, üstelikde daha güzel olur" diye bir idda ortaya atı verdim. Kendileride bana, "ben yemeden birşey diyemem" demezmi.
Yani anlıyacağınız bu iş birazda inata bindi ;)
Bende bu güzel pizzaları hazırladım, sonuç muhteşemdi :) Eşim beyefendiden her zamanki gibi tam not aldım ;)


Kapalı pizza - calzone. ( malzemeleri )

Malzemeler :
Pizza hamuru.
 ( Herhangibir mayalı hamur yada ekmek hamuru olabilir.)

Yaklaşık ölçüler :

Ben 1 kg un.
1 paker 20gr yaş maya.
Tuz.
Yarım litre kadar ılık su.
2 tane kesme şeker.
Bir miktar sıvı yağ.
Kullanarak güzel bir hamur yoğurdum.



Kapalı pizza - calzone ( pişmiş halı)

Sos malzemesi ;
1 su bardağı domates püresi.
1 tatlı kaşığı biber salcası.
1 diş sarımsak.
Kekik.
Pulbiber.
Karabiber.
Çok az zeytinyağ.


1. Kapalı pizza - calzone.


İç malzemesi :
İstediğiniz evinizde olan herhangi bir pizza içi malzemesi.
Sos.
Sucuk.
Ton balığı.
Yeşil, kırmızı biber.
Kuru soğan.
Kaşar peyniri.
Mozzarelle peyniri.
Minik domates.
Pastırma.
Pizza baharatı yada kekeik.
Çekirdeksiz zeytin.


1. Kapalı pizza - calzone.

Hamurumuzdan portakal büyüklüğünde parça kopartalım, beze yapalım, merdane ile açalım.
Bir tarafına sosumuzdan 2-3 çorba kaşığı sürelim, üzerine istediğimiz kadar sucuk, biber, kuru soğan dilimi, minik domates dilimi ve son olarak kaşar peyniri, pizza baharatı serpelim.
Hamurumuzun diğer tarafını iç malzeme yerleştirdiğimiz tarafın üzerine kapatalım. Kenarlarını sıkıca kapatalım ve pişirme tepsimizin üzerine yerleştirelim.


2. Kapalı pizza - calzone.

2.  Fotoğrafta yine aynı şekilde hazırlanmış, ton balıklı kapalı pizza mevcut.


3. Kapalı pizza - calzone.

3. Fotoğrafta yine aynı şekilde hazırlanmış, domatesli ve mozzarella peynirli kapalı pizza görüntüsü mevcut.

4. kapalı pizza - calzone


4. Foroğrafta yine aynı şekilde hazırlanmıs, sucuklu, pastırmalı, mozzarela ve kaşar peynirli kapalı pizza görüntüsü mevcut.


Kapalı pizza - calzone.

Ton balıklı pizzanın yakından görüntüsü.
Not : Lezzeti, tadı çok güzeldi biz çok beğendik;) Bu pizza, normal pizzaya göre biraz daha meşakatli.

 200-250 C*  Altı, üstü kızarana kadar pişirelim.
İsteğe bağlı olarak piştikten sonra pizzalarımızın üzerine tereyağı sürebiliriz.

Afiyet olsun :)


4 yorum:

  1. I'm a writer from Garmanns, Austria just submitted this to a coworker who is running some research on this. And she actually bought me lunch just because I stumbled upon it for her... lol. Actually, allow me to reword this.... Thanks for the meal... But yeah, thanx for taking some time to write about this subject here on your web site.

    Feel free to visit my weblog :: online college ratings

    YanıtlaSil
  2. Emelcim kapalı pizzan harika olmuş.
    Her çeşidini göstermen çok iyi olmuş.
    Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Emel Hanim,
    sizi oldukca uzun zamandir takip ediyorum ve ufak degisiklikler olsada, tariflerinizi uyguluyorum,,bazen yorum yazmak istiyorum, hani nicin ve neden,ufak tefek degisiklik kattigima dahir,fakat inannin , erkek olarak zevk ile yapmis oldugunuzu, birde Haniminiz begenip yedigide,,hic aklima dahir gelmiyor,,
    Efendimm,Calzonne,kapali PiZZA degildir ki, pizzanin cikis yolunu,daaa spartakus zamanindan alirsak,aslinda bizde ki,gözleme ile cok akraba,, neyse,kendim iTALYA'da kaldigim icin bazi seylere deginmek isterim,,
    önce Domates sossu,cok öncelerden hazirlana bilir ve en önemli Baharat dedigimiz OT, ORAGano denilen bir kekik otudur ve,bizim bildigimiz kekikten degisiktir..bizimki elle tutulunca kokar,kücük yapraklidir,bu piserken kokar ve biraz genis yapraklidir,,keklikotu,veya farekulagi, veya yaban mercankösk'te denilir,iste bunu kurutulmus olarak calzonenize katarsaniz domates sossunda,inanin bana,damak tadiniz cok daha dehisecektir,, hürmetler,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam Ahmet bey, yorumunuzu yeni gördüm sayilir. tatıl nedeni ile blog sayfamı biraz ihmal etmiş durumdayım.
      yorumunuz için çok teşekkür ederim, tariflerimi uygulayıp, sonuçtan memnun kalıyorsanız ne mutlu bana.
      yaptığınız ufak tefek değişiklikleri, nedenlerini ve sonuçların blog sayfamda paylaşırsanız benim ve takipcilerim için iyi olur diye düşünüyorum.
      calzonne hakkında yaptığınız bilgi paylaşımı içinde ayrıca teşekkür ederim.
      ben pizza hazırlarken genelde karışık pizza baharatı kullanıyorum içerisinde oragano da mevcur, sade oragano ilede deneyeceğim inşallah.
      hoşcakalın...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...