15 Şubat 2011 Salı

Fındıklı Kurabiye...

Fındıklı kurabiye.
Bu kurabiyeleri uzun zaman önce pişirdim, evde hali hazırda uzun süre tazeliğini koruyan atıştırmalıklar olunca kendimi daha iyi hissediyorum. Plan da olmayan misafirler vada plansız aniden gidilmesi gereken ziyaretler için ideal. Çat kapı gelen sevdiğiniz bir arkadaşa kahve ile birlikde bir iki çeşit kurabiye ikram etmek yada ziyarete gideceğiniz dostlarınız için şirin bir kutuda bir iki çeşit ev yapımı kurabiye götürmek beni çok mutlu ediyor. Bu güzel kurabiyeleride bir arkadaş toplantısına götürmüşdüm tadan arkadaşlarım çok beğendi. En çok Ayten arkadaşım beğendi ve tarifini istedi, bende en kısa zamanda tarifi bloga yazacağımı söyledim, fakat araya başka tarifler girdi yazamadım. Bu tarif senin için Ayten ciğim, pişirdikce beni hatırla:))

250 gr margarin yada tereyağı ( oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı pudra şekeri.
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı nişasta.
2 yumurta.
1 paket kabatma tozu.
1 paket vanilya şekeri.
bir cimdik tuz.
aldığı kadar un.
1 paket hafıf kavrulmuş file fındık.

Hafif kavrulmuş, file fındık.

Büyükce bir karıştırma kabına malyemelerimizi sıra ile koyalım. Oda sıcaklığında margarin, pudara şekeri, sıvı yağ, yumurta, tuz, vanilya şekeri güzelce karıştıralım. Nişasta yı ekliyelim, kabartma tozu ve unu  yavaş yavaş ilave edelim.En son file fındıklarımızı ekliyelim ve güzelce yoğuralım.
Hamurumuzu dörde bölelim, her parçayı avucumuzun içi ile yuvarlıyalım. İstediğimiz büyüklükde rulolar elde edelim ve bıçak yardımı ile istediğimiz kalınlıkda  keselim fırın tepsimize aralıklı olarak yerleştirelim.
180c* Hafif pembeleşene kadar pişirelim.
Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. bende tarifimi beğenenlere bloğumu takip edin yayınlacağım diyorum tek tek tarifi anlatmak zorunda kalmıyorum
    eline sağlık kurabiyeler çok güzel görünüyor.Ben ani msafirlere karşı dondurucuda hamur işi bulunduruyorum iyi oluyor

    YanıtlaSil
  2. Evde atıştırmalık olması iyi oluyor haklısınız.
    Ellerinize sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir kahveyle harika gidecek bir kurabiye , ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Emelcim. harika olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Emel Hnaım;
    ellerinize sağlık..
    kurabiyeleriniz çok güzeller:)
    evde dayanıklı atıştırmalık fikrinize katılıyorum:)
    tecrübe ile sabit:)

    YanıtlaSil
  6. Emel Hanım merhabalar;
    Kurabiyeleriniz çok güzeller..
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...