23 Eylül 2012 Pazar

Karışık Meyve Marmelatı - Püresi.

Karışık meyve marmelatı-püresi.



Geçen haftalarda pişirdim karışık meyve marmelatımı. Rabet görmeyen meyvelerin ziyan olmasından endişelendiğim için, ne yapsam düşüncesi üzerine doğaçlama ortaya çıktı. Bu kadar lezzetli ve beğenilen bir gıda olacağını hiç tahmin etmemiştim. Meyvelerim çürük değildi ama tazede değildi. Yumuşamış, buruşmuş bir haldeydiler. Tarif tamamen uydurma olmasına nazaren, lezzeti mükemmel oldu.
Deneyin, tavsiye ediyorum...


Karışık meyve marmelatı.


Malzemeler :
8-10 tane iri kırmızı erik. ( çekirdekleri çıkartılmış, küçük doğranmış.)
4-5 tane küçük boy nektarin. ( çekirdekleri çıkartılmış, küçük doğranmış.)
2 tane orta boy kırmızı elma. ( kabukları soyulmuş, ayıklanmış, küçük doğranmış.)
1 tane orta boy yeşil elma. ( kabukları soyulmuş, ayıklanmış, küçük doğranmış.)
2 su bardağı toz şeker.
4/1 limon suyu. ( çeğrek )

Karışık meyve marmeletı.


Meyvelerimi yıkadım, ayıkladım, doğradım ve tencereme yerleştirdim.
 Üzerine 2 su bardağı toz şeker serptim, yaklaşık 2-3 saat kadar beklettim.
Meyvelerim sularını bıraktığında ocağımın altını açtım ve pişirmeye başladım.
 Arada karıştırarak konturol ettim.
Meyvelerim iyice yumuşayınca ve suyu hafif kıvam almaya başlayınca içerisine limon suyumu sıktım. İstediğim kıvama gelince tenceremin altını kapattım.
Biraz ılımasını bekledim, blender ile iyice öğüttüm.
Sonrasında tel süzgeçten geçirdim. ( Bu aşamada tahta bir kepçe yardımı ile süzgecin içindeki meyve püresini biraz ezdimki meyveler iyice süzülsün.
 Çok olmasada süzgecin içinde meyve posaları ( artıkları )kalıyor.
Süzgeçten geçirdiğimiz meyve marmelatımızı temiz bir çam kavonoza koyalım ve buzdolabında muhafaza edelim. ( İçirisinde çok az şeker olduğu için belki oda sıcaklığında ekşime yapabilir. )

Karışık meyve puresi.


Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. harika görünüyor,eline sağlık..Kızarmış ekmekle düşündümmm...

    YanıtlaSil
  2. Güzel paylaşımınız ve değerli bilgilendirmeleriniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...