17 Eylül 2012 Pazartesi

Kadayıflı Kek Tatlısı :))

Kadayıflı kek tatlısı.



İlginç bir tatlı tarifi paylaşacağım bu gün. Tarif Türkiye den, Suna ablamdan. Uzun zaman önce ablamla telefonda konuşuyorduk, nerden konu açıldı hatırlamıyorum bu tatlıdan  bahsetti. Çok beğendiğini, komşuların bu ara oldıkca sık bu tatlıyı pişirip, ikram ettiğini söyledi. Bende merak buya hemen nedir ne değildir sorgusundan sonra ablamdan tarifi aldım. Ama ne gördüğüm, nede tatdığım bir tatlı olduğu için uzun zamandır erteliyordum pişirmeyi...
Yaklaşık bir haftadır on kişilik bir guruba akşam yemeği hazırlıyorum. Bu gün guruba bu tatlıyı hazırladım. Ara ara cesur yüreyim harekete geçiyor :)) Hiç görmediğim, tadını bilmediğim bir tatlıyı hazırlamak da benim içim ilginç deneyimlerden oluyor. Tatlımı hazırladım, pişirdim, şerbetledim ve tadına baktım. Çok ama çok beğendim ve hemen tarifi paylaşmak istedim. Bakalım, benim gibi bilmeyenler, tatmayanlar varsa buyrun deneyin. Bu arada tatlının adınıda bilmiyorum, bu ismi  şimdilik ben koydum...

Kadayıflı kek tatlısı.


Malzemeler:
 4 yumurta.
1 su bardağı toz şeker.
1 su bardağı sıvı yağ.
2 paket kabartma tozu.
2 paket vanilya şekeri.
4 fincan un. ( türk kahvesi fincanı. )
2002 gr çiğ kadayıf. ( ufalanmış )
1 su bardağı ufalanmış ceviz içi.


Yumurta, toz şekeri karıştırma kabına koyalım ve mikserle güzelce çırpalım. Vanilya şekeri, sıvı yağ ilave edelim çırpalım. Un, kabartma tozunu da ekleyelim mikserin yavaş ayarında çırpmaya devam edelim. Son olarak kadayıf ve çeviz içimizide ekleyelim. Çok az çırpalım, yağlanmış tepsimize orantılı bir şekilde yayadım.
180C* 40- 45 Dakika pişirelim.



Şerbet :
4 su bardağı toz şeker.
4 su bardağı su. ( ben 5 su bardağı  kullandım. )
biraz limon suyu.

Şekerimizi ve suyumuzu tenceremize koyalım. Kaynamaya başlayınca içerisine limon sıkalım. Yaklaşık 10- 15 dakika orta hararetli ocakta kaynatalım.




Tatlımızın keki soğuk olmalı, şerbeti ise sıcak. ( Şerbet ocaktan alındıktan sonra yaklaşık 5-10 dakika bekletilmeli yavaş yavaş ve aşamalı bir şekilde tatlıya dökülmeli.


Kadayıflı kek tatlısı.


Afiyet olsun...


28 yorum:

  1. Gerçekten çok ilginç ellerinize sağlık,mutlaka deneyeceğim..Sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Çok hoşşş. Denemek istiyorum ama o 200gr kadayıf mı ?

    YanıtlaSil
  3. işin içinde kadayıf varsa denemek farz oldu:).bir hataylı olarak bu tarifi daha önce hiç görmedim.hoş görünüyor.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    bu tarifi ilk defa duydum desem?
    Ellerinize sağlık,değişik geldi ve hiç görmemiştim denemek lazım.

    YanıtlaSil
  5. merhaba emel hanim ben zeynep size belcikadan yaziyorum surekli gizli takipciydim ama ilk kez yorum yaziyorum taliniz denemek istiyorum sahane duruyor ama un miktari turk kahvesimi yoksa nescafe bardakla oluyor cevaplarsaniz sevinirim nerdeyse tarifleriniz denedim bugunde somon baligini pisirecem insallah her zamanki gibi super olur sevgilerimle bruxelles selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam arkadaslar güzel yorumlarınız için teşekkür ederim...
      Leyla hanım 200gr kadayıf. Yanlış yazmışim:)))
      Fincan ölçüsü (turk kahvesi fincanı ) cok sevindim tariflerinin begenildigine, beni mutlu ettiniz...
      Herkeze sevgilerimi gönderiyorum ...

      Sil
  6. ellerine sağlık harika görünüyor aynı zaman da adaşmışız ben de beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. çokdeğişikmiş. Denemek için listeme yazdım. Eline sağlık;)

    YanıtlaSil
  8. Harika bir görüntüsü var. tadı muhteşem olmalı, bayıldım bu tatlıya. En kısa zamanda deneyeceğim, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. merhaba öncelikle emeğinize sağlık.şu konuyu aydınlatmanızı rica ediyorum tarifte şerbet için 4 su bard.şeker 4 su bard.su siz ben 5 su bard.su kullandım yazmışsınız.şerbet çok önemlidir 4 mü 5 mi siz yapıp tutturmuşsanız hangi ölçü ile onu yazmanızı rica etsem.Bende ,şerbeti hangi ölçü doğru ise onu yaparım.

    YanıtlaSil
  10. Selam hande hanım, orjinal tarifde 4 su bardağı şeker, 4 su bardağı su vardı. Muhtemelen bu ölçüde iyidir. Ama ben sadece baklava şerbetine birebir ölçü kullanıyorum, malumunuzdurki baklava şerdeti biraz daha ağır oluyor. Bu tatlıda aynen yazdığım gibi 4 su bardağı şeker ve 5 su bardağı su kullandım. Tatlımın daha hefif ve yiyimser olmasını istedim. Şimdi aslında nasıl hazırlamanız gerektiği tamamen size kalmış. ( benim hazırladığım tarif gayet başarılı idi, tadanlar çok beğendi. İnşallah sizde beğenirsiniz.
    Birde tarifin orjinalinde tatlı hazırlandiktan sonra kesmeden üzerine krem santi hazırlanıp kaplanıyor. Ama ben bu şekilde de ağır olacağını düşündüm ve krem şanti eklemesini yapmadım. Sizisterseniz yapabilirsiniz.
    Birde tadanlar içinde kadayıf olduğunu hiç anlamıyor :)) herkez bana içinde hindistan cevizimi var diye sordu :)) aklınızda bulunsun, belki sizin misafirleriniz doğru tahmin eder.
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, hoşcakalın...

    YanıtlaSil
  11. Şengül;
    Merhaba emel hanım ,bir kaç tarifinizi inceledim çok hoş tarifler vermişsiniz ellerinize ,emeğinize sağlık.
    Kadayıflı kek tarifinizi pişirdim , sorum şu şerbeti dökmeden önce dilimlemek gerekir mi ?
    Şerbeti çekmeyecekmiş gibi hissettim .Aydınlatırsanız sevinirim .

    YanıtlaSil
  12. Selam şengül hanım, ben tatlımı kesmeden şerbetledim. Şerbetide gayet güzel çekti. Ama eğer siz isterseniz, şerbetin bir kısmını ayırın ve kestikten sonra üzerine orantılı bir şekilde tekrar dökün. Ben bazı tatlılarımı bu şekilde şerbetliyorum. Yani iki aşamada şerbetleme işini bitiriyorum. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  13. Şengül
    Cevap için teşekkür ederim .
    O gün tatlımı kesmeden şerbetledim gayet güzel çekti :)
    Özellikle eşim ve yiyen herkez çok beğendi , tarif sayfama ekledim tekrar teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  14. tarifinizi çok beğendim.benim tartım yok 200gr kadayıfı nasıl ölçeceğiz. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. selam bayram tatlısı olarak tarifinizi yaptım misafirlerim çok begendi çok teşekürler.banada beklerim...

    YanıtlaSil
  16. Kadayif kavrulacakmi

    YanıtlaSil
  17. Emel hanim ellerinize saglik bende yapicam ama kadayfi kavurucammi oylecemi katicam

    YanıtlaSil
  18. Selam hanımlar, tatlıya konulan kadayıf kavrulmuyor. Sadece minik minik parçalayın :) ne kadar küçük olursa okadar daha iyi olabilir.
    Ölçü konusununda bilemiyorum. Göz kararı uygulayabilirsiniz. Mesela kadayıf paketiniz 500gr ise yarısından azını kullanın:))

    YanıtlaSil
  19. Kabartma tozu cok fazla kokuyo onun disinda guzel. Tek kabartma tozu yeterli olur mu aceba?

    YanıtlaSil
  20. selam, inanın tek kabartma tozu ile denemedim. sizi yanlış yönlendirmek istamem. ben tatlıda kabartma tozo kokusu hiç almadım. acaba kullandığınız kabartma tozunda bir problemi vardı. ben genelde dr. oetker kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  21. Serbetiyle bekleyince ertesi gün mukemmel oldu kabartma tozu ile sorunum kalmadi. Misafirlerim de bayildilar cok tesekkurler tarifiniz icin♡.
    Farkli olarak kadayifi kavurup muhallebi tarifindeki gibi kahverengilestrip kekin icine oyle kattim bu da guzeldi.onerebilirim.son olark serbetin olcusu bi bardak fazla su olarak verilmesi de tatliyi hafifletiyor bu yonu de guzeldi.

    YanıtlaSil
  22. merhaba tarifinizi yeni gördüm ve haftasonu denemek istiyorum,yalnız evde 200 gr hazır kavrulmuş kadayıf var o olmazmı şimdi.

    YanıtlaSil
  23. Bende kavrulmus kadayif var suan elimde tatliyida yapmak istiyorum acaba olurmu

    YanıtlaSil
  24. Atalay yetkili servis olarak paylaşımınızı beğendik.
    http://atalayyetkiliservis.com/

    YanıtlaSil
  25. Şerbetin hepsinimi dokecez

    YanıtlaSil
  26. Şerbetin hepsinimi dokecez

    YanıtlaSil
  27. Kadayıf miktarı yalnız yazılmış herhalde..200 gram olacaktı büyük bir ihtimalle? Öyle değil mi?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...