30 Ağustos 2012 Perşembe

Sibel ce Çıtır Tavuk :))

Çıtır tavuk.



Bu gün okuldan gelen kızlarımın nasibine bu çıtır tavuklar çıktı. Bu yaz Türkiye de bu tavuklardan çok yedik. Ablam tavuk pişirdiğinde genelde bu şekilde pişiriyor, çünkü oğulları bu şekilde pişen tavukları beğenerek tüketiyor. Bizde baya nasiplendik ve çok beğendik. Bu gün aklıma geldi, pişirip fotoğraflayayım,  blog sayfama tarifi yazayım dedim,  hemde kızlara süpriz olsun.
kızlar sofraya oturunca, aaa anne teyzemin tavuğundanmı pişirdin dediler...
Çok kolay,  oldukca berekerli ve çok lezzetli bir tarif mutlaka deneyin. ( O lezzetsiz tavuk göğsü öyle bir lezzetleniyorki şaşıracaksınız.

Malzemeler :
1 tane tavuk göğüs eti.
1 yumurta.
tuz.
karabiber.
pulbiber.
2-3 çorba kaşığı un.
kekik. ( piştikten sonra üzerine serpmek için.)


Tavuk güğüs etimizi yıkayalım, iştediğimiz büyüklükte doğrayalım.



Tavuklarımızı karıştırma kabına bırakalım, üzerine bir yumurta kıralım, tuz, karabiber, pulbiber ekleyelim ve güzelce karıştıralım.




Üzerine göz kararı yaklaşık 2-3 çorba kaşığı un serpelim, güzelce karıştıralım. Yapışkan bir kıvamı olacaktır.



Tavamıza biraz sıvı yağ dökelim, harlı ocakda ısıtalım ve ısınan tavamıza tavuklarımızdan yerleştirelim.
Arkalı önlü güzelce kızartalım. ( Ben iki aşamada kızarttım tavuklarımı.)

Çıtır tavuk.


Kızaran tavuklarımızı servis tabağına yerleştirelim. Üzerine sıcakken bolca kekik serpelim ve sıcak sıcak servis yapalım.

Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. yanındada patateslerle güzel bir uyum olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. çok beğendim canım.kolay ve güzel bir tarif olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. benim kızlarım da çook sever bunu denemeliyim..ellerine sağlık canımm

    YanıtlaSil
  4. Şimdi uyguladım tarifi, çok lezzetli oldu, Çocuklar çok sevdi. tarif için teşekkürler, Allah razı olsun. üzerinede dağdan toplayıp kuruttuğumuz kekikten serptim, mis gibi oldu ;)

    YanıtlaSil
  5. selam ayşe ciğim, tarifi deneyip beyenmene çok sevindim. ne mutlu bana :)) o güzel kızlarını kocaman öpüyorum canım, sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...