10 Eylül 2014 Çarşamba

Mayalı, Kırıntılı, Mürdüm Erikli TART.



Mayalı, kırıntılı, mürdüm erikli, 


En sevdiğim pastalardan biridir erikli tart. Almanya da şimdi tam Mürdüm eriği zamanı. Her sene bu zamanlarda bu tartdan yapmaya çalışırım. Ben mayalı hamurdan olan tartı daha çok seviyorum. Sizlerede tavsiye ediyorum, denemenizde fayda var, memnun kalabilirsiniz :))


Mayalı, kırıntılı, mürdüm erikli TART.

Malzemeler :

1 yumurta.
20 gr kadar yaş maya ya da 1 küşük paket instat maya.
50 gr kadar yumuşak tereyağı.
1 çay bardağı toz şeker.
1 tutam tuz.
1 su bardağı ılık süt.
2-3 su bardağı un. aldığı kadar, ele yapışmayan bir hamur olacak.

Yeteri kadar Mürdüm Eriği.

Üzeri için : (Kırıntıları hazırlamak için malzemeler.)
150 - 200 gr kadar oda sıcaklığında tereyağı.
yarım su bardağı toz şeker.
1 paker vanilya şekeri.
1 çay kaşığı kabartma tozu.
3-4 su bardağı kadar un.

Üzeri için olan ( kırıntılar) malzemeleri bir çırpma kabına koyalım ve mikser yardımı ile güzelce çırpalım. Bu malzemeden 1 su bardağı kadar ayıralım. ( Yoğurduğumuz hamurumuzun içine koyacağız.)


Mayalı, kırıntılı, erikli TART.

Hamur için olan malzemeleri yoğuralım ve 10 dakika kadar bekletelim. Sonra bu hamurun içine ( üzeri için hazırladığımızı kırıntılardan ayırdığımız 1 su bardağı kadar olan kırıntıları koyalım.)  Yumuşak hareketlerle hamuru fazla hırpalamadan tekrar yoğuralım. Hamurumuzu tepsimizin üzerine serelim ve yarım saat kadar bekletelim.


Mayalı, kırıntılı, erikli TART.

Daha önceden eriklerimizi yıkayıp, ikiye bölüp, çekirdeklerini çıkartalım ve tekrar yarim eriklerimizi de ortadan keselim koparmadan. Bir kaseye koyalım ve üzerine bir miktat şeker serpelim ve 15-20 dakika bekletelim.

Mayalı, kırıntılı, erikli, TART

Şekerde beklettiğimiz eriklerimizi hamurumuzun üzerine dizelim, fotoğrafta görüldüğü gibi.


Mayalı, kırıntılı, erikli tart.

Önceden hazırladığımız kırıntılarıda eriklerimizin üzerine orantılı bir şekilde serpelim.


Mayalı, kırıntılı erikli TART.


180C* 40 Dakika kadar pişirelim. Üzeri kızarınca altıda pişmiş olur. ( Eğer fırınınız orantılı pişiriyorsa.)

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...