28 Ocak 2014 Salı

Fırın Poşetinde, Tavuk Dolması ( İç Pilavlı)

Fırın poşetinde, tavuk dolması.


Bu gün pişirdim, hemde ilk kez :) Sonuç çok başarılı ;) Ev halkı beğendi, artık davet yemekleri listeme ekleyebilirim.
İnsanın alıştığı ve pişirmekten hiç çekinmediği yemekler vardır. Hani telefonda 'Sizi ziyaret etmek istiyoruz' cümlesini duyar duymaz aklınıza geliverir. Birde  bir yerlerde yemişsinizdir, beğenmişsinizdir, araştırıp tarif almışsınızdır ama eliniz o yemeği pişirmeye bir türlü gitmez.
Bu tavuk dolması da benim için pişirmek istediğim ama nedense biraz çekindiğim bir yemek di.
 Bu günden itibaren aynı düşüncede değilim. Hazırlaması, pişirmesi çok kolay, üstelik çok ihtişamlı bir yemek. Tepsiyi sofraya koyduğumda ev halkının gözlerindeki şaşkınlık, görülmeye değerdi :))
Ve tabiki tebrikleri toplamak bana kaldı ;)



Fırın poşetinde, tavuk dolması.


Malzemeler :
1 orta boy bütün tavuk.

Üzerine Sürdüğüm SOS için :
1 çorba kaşığı yoğurt.
pul biber.
kırmızı toz biber.
taze çekilmiş karabiber.
kekik.
biberiye.
1 diş sarımdak rendesi.
tuz.

Öncelikle tavuğumuzu temizleyelim ve güzelce yıkayalım. Sos malzemelerimizi karıştıralım, tavuğumuzun her tarafına güzelce sürelim. Pilavımız hazır olana kadar, buz dolabında bekletelim.

İç Pilav için Malzemeler :
2 su bardağı pirinç.
1 orta boy kuru soğan.
sıvıyağ.
tereyağ.
kavrulmuş badem.
kuş üzümü. ( 2 çorba kaşığı kadar )
tuz.
taze çekilmiş karabiber.
maydanoz.

Tavuk dolması için, iç pilav.

Tavamıza sıvı yağımızı koyalım, yemeklik doğradığımız kuru soğanlarımızı ilave edelim ve güzelce kavuralım. Ayıklayıp, yıkadığımız pirincimizi ekleyelim ve kavurnaya devam edelim. Yeteri kadar kavrulduğuna emin olunca tuz, karabiber ve kuş üzümünü ekleyelim ve suyunu verelim.
 ( 2 bardak pişince 2,5 bardak sıcak su ilave ettim.)

 tavuk dolması için iç pilav.

Pilavımız suyunu çekince bademlerimizi ve küçük doğradığımız maydanozlarımızı ilave edelim ve karıştıralım.

Fırın poşetinde, tavuk dolması.
Tavuğumuzun içini, hazırladığımız iç pilavla güzelce dolduralım.

Fırın poşetinde, tavuk dolması.
Kürdan yada başka bir malzemeyle kaparalım.

Fırın poşetinde, Tavuk dolması.

Fırın poşetine yerleştirelim, isteğimize bağlı olarak poşetin içine soyulmuş patates yerleştirebiliriz. Oldukca lezzetli patateslerimiz oldu bizim :)
250C* Yaklaşık 45 dakika kadar pişirelim.

Afiyet olsun....


20 yorum:

  1. Ellerinize saglik Emel hanim.Bende sizin gibi cekiniyorum.Esim isteyip duruyordu.ilk firsatta deneyecegim.sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. süper görünüyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. acaba fırınınız normal mini elektrikli fırınmı.yoksa turbo mu.bazen fırınlarda cok frklı oluyor pişim asamasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam benim fırınım normal elektirikli bir fırın. altı, üstü güzel pişiriyor. ( hani şu hazır mutfaklara takılan fırınlardan.) ama çok haklısınız her fırının pişirme süresi aynı değil, bu nedenle çok fazla pişirme süresi vermek istemiyorum aslında :) hoşcakalın....

      Sil
  4. merhaba
    ne demiş atalarımız yemede yanında yat.sizin ellerinizi benim ayaklarımı baglasınlar,tavuk neysede ic pilavını ben yesem,ellerinize saglık.bende beklerim

    YanıtlaSil
  5. Emel hanım müthiş görünüyor hemen deneyeceğim. Yanına hangi çeşit yemek yakışır?
    Misafire ikram ederken, yanına ne yapsak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam bence önden güzel bir çorba, yanınada sebzelerden oluşan her hangi bir yeytinyağlı yemek yada garnitür olabilir. arasıcak olarak bir çeşit börek olabilir. salata, meze tarzı bir iki ilaveyle tam bir davet yemeği cıkar ortaya. yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) hoşcakalın...

      Sil
  6. Nefis görünüyor. En kısa zamanda deneyeceğim.:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor, elinize ve emeğinize sağlık.Ben de yeni blog açtım,bildiklerimi herkesle paylaşmak istedim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    cay-makineleri.com

    YanıtlaSil
  9. Tarifinizi denedim cok begenildi. Paylasiminiz icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Tarifinizi ben de denedim cok başarili bulundu teşekkürler...ellerinize sağlik...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...