9 Kasım 2013 Cumartesi

Kıymalı Rulo Poğaça.

Kıymalı Rulo poğaça.


Bu gün pişirdiğim poğaçalar, derneğimizdeki hanımlar içindi. Tabiki pişirmemdeki en büyük etken Beyza mızın anne ben kıymalı poğaça istiyorum sözü üzerine oldu. Bu ara beni uğraştıracak yemek işlerinden uzak duruyorum. Böyle çabucak hazırlanıp pişireceğim ve lezzetli olan yiyeceklerden yana kullanıyorum haklarımı :)
Eğer bende böyle bir şey arıyorum diyorsanız, tam yerindesiniz. Deneyin ve görün derim...

Malzemeler :

3 yumurta ( iki sinin sarısı üzeri için.)
125 gr yumuşak tereyağı.
125gr yumuşak margarin.
1 çay bardağı sıvı yağ.
1 su bardağı süzme yoğurt.
yarım paket labne peyniri.
1 çorba kaşığı tuz.
1 kesme şeker.
1 çorba kaşığı sirke.
aldığı kadar un. ( yumuşak bir hamur olmalı.)
2 paket kabartma tozu.

İç Harcı :
yarım kg kıyma.
2 orta boy kuru soğan.
tuz.
taze çekilmiş karabiber.
pulbiber.
kırmızı tatlı biber.
taze kıyılmış maydanoz.

Üzeri için :
2 yumurta sarısı.
susam.
çörek otu.



Kıymalı Rulo poğaça.

Hamur malzemeleri ile yumuşak güzel bir hamur yoğuralım.

İç harcı için, kuru soğanlar minik doğranır. Tavada kavrulmaya başlayalım. Kıymamızıda ekleyelim ve iyice kavuralım. Baharatlarımızı, tuzumuzu ekleyelim ve karıştıralım. Ocağımızın altını kapatalım ve kıyılmış maydanozumuzu ilave edelim ve karıştıralım.

Kıymalı Rulo poğaça.

Hamurumuzu pişirme kağıdının üzerinde elimizle bastırarak açalım. İç harcımızdan bolca serpelim. Pişirme kağıdı yardımı ile rulo şeklinde saralım.


Kıymalı Rulo poğaça.

Bıçak yardımı ile keselim,  üzerine yumurta sarısı sürelim. Susam ve çörek otu serpelim.


Kıymalı Rulo poğaça.

200C* altı, üstü kızarana kadar pişirelim.

Kıymalı Rulo poğaça.


Afiyet olsun...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...