3 Ekim 2013 Perşembe

Kuş Üzümlü Kurabiye...

Kuş üzümlü kurabiye.

Kuş üzümlü kurabiye, ilk kez hazırlayıp pişirdim. Geçenlerde ablamla ( Suna ) telefonla konuşurken komşumuz hafız ablanın yeğenim ( İrem) için kuş üzümlü kurabiye pişireceğini söyleyince. Benimde gözlerimde şimşekler çakmaya başladı desem yalan olmaz. O gün, bu gündür üzümlü kurabiye pişirmeyi planlıyordum. Kısmet bu güneymiş. Biraz tarif bakındım internette sonra da kendi kafama göre bir hamur yoğurdum. Aslında planımda böyle anneanne kurabiyesi bibi bir şey düşündüm ama malum o tarz kurabiyeler uzun ömürlü olmuyor. Benim kurabiyelerim uzun ömürlü olmalı. çünkü onları mısafirlerim ve arkadaşlarımla paylaşacağım. Böyle çayın, kahvenin yanında hoş sohpet eşliğinde kurabiyelerim olmazsa olmazımdır....


Kuş üzümlü kurabiye.


Malzemeler :

250 gr tereyağı. ( oda sıcaklığında )
3 yumurta ( 2 yumurta sarısı üzeri için ayrılacak )
2 su bardağı pudra şekeri.
1 çay bardağı çiğ krema.
1 çay bardağı sıvı yağ.
1 paket vanilya şekeri.
1 paket kabartma tozu.
1 çay bardağı kuş üzümü.
1 çay bardağı hindistan cevizi.
1 limon kabuğu rendesi.
un göz kararı. ( yumusak bir hamur olmalı )



Kuş üzümlü kurabiye.


Un, kabartma tozu hariç diğer malzemeleri güzelce karıştıralım.  İstediğimiz gibi şekillendirelim. Üzerine yumurta sarısı sürelim, ve çatal yardımı ile çizelim.
180C* de 20 dakika pişirelim. Sonra tepsimizi fırından cıkartalım 15 dakika bekletelim. Tekrar fırına koyalım ve altı üstü kızarana kadar pişireli.
Bir televizyon kanalında duyduğuma göre. Bu şekilde pişirelen kurabiyeler hem daha gevrek hemde daha uzun ömürlü oluyormuş.
Denedim ve beğendim.


Kuş üzümlü kurabiye.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...