24 Mayıs 2013 Cuma

Kuru Pasta.

Kuru pasta.

Bu gün hazırladım bu minik kuru pastaları. Tarif arkadaşım Sevim Yılmaztürk den. Bir sohbet sırasında bu kuru pastalardan bahsetti bana ve sıkı sıkı tembih etti. Dene çok beğeneceksin, çok güzel ve lezzetli olduğunu söyledi. O arada tarifi aldım, cep telefonuma kaydedttim. O gün bu gündür gördükce tamam ilk işim bu kurabiyeleri pişirmek diyorum fakat bir türlü başına geçemiyordum.
Bu gün bu kuru pastalarla birlikte dört çeşit kurabiye pişirdim. Çok sevdiğim arkadaşım Güler in oğlu Berkan ın sünnet merasimi için hazırladım. Gün boyu gelen konuklarına ikram etsin istedim.
Şimdi şunu söylemeliyimki arkadaşım iyiki bu tarıfi alelacele vermiş. Ben geçte olsa pişirmişim, çok güzel ve lezzetli kıyır kıyır kuru pastalarım oldu. Bu tarz atıştırmalıkları seviyorsanız şiddetle tavsiye ediyorum. Deneyin.....

Kuru pasta.

Malzemeler :

1 yumurta ( sarısı hamurun içine, beyazı üzerine.)
250 gr  tereyağı. ( oda sıcaklığında )
1 su bardağının yarısı sıvı yağ, yarısı su olacak.
2,5 yemek kaşığı toz şeker. ( tepeleme olacak )
1 tatlı kaşığı tuz. ( silme olacak )
1 paket kabartma tozu.
Aldığı kadar un. ( yumuşak bir hamur olacak )

Üzeri İçin :
Susam.
Çörek otu.


Un ve kabartma tuzu hariç diğer malzemeleri karıştırma kabına koyalım ve güzelce karıştıralım. Daha sonra kabartma tozunu ve aşamalı olarak unumuzu ilave edelim. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. ( Kesinlikle hamurumuz sert olmamalı. )


Kuru pasta.

Kuru pasta.


Hamurumuzu ister merdane ile ister elimizle inceltelim. İstediğimiz büyüklükdeki kalıplarla keselim ve tepsimize yerleştirelim. Üzerine yumurta beyazı sürelim ve susam, çörek otu serpelim.
200- 250C*altı, üstü iyice kızarana kadar pişirelim.


Kuru pasta.

Afiyet olsun...


1 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık Emel ablacım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...