8 Mart 2013 Cuma

Zeytinyağlı Taze Bakla.

Zeytinyağlı taze bakla yemeği.



Uzun zaman oldu blog sayfama yeni bir tarif eklemeyeli :((  Ama  artık sık sık güzcelleme yapmayı düşünüyorum. Bu gün bakla yemeği tarifi yayınlamak istedim, çünkü hayatımda ilk kez bakla yemeği pişirdim ;)  Yaklaşık yirmi senedirde hiç yemedim diyebilirim. Bakla ile ilgili geçmişten hatırımda kalanlar, yemeği yerken ağız içinde hissedilen kadifemsi dokusu, bu da çok hoşumuza gitmezdi. Ama iç baklaya bayılırdık, öyle ayıklayıp yemek çok hoşumuza giderdi.
Geçenlerde alışverişe çıktığımda türk bakkalında gördüm ve almak istedim. Sonra vazgeçtim, eşimin ve çocukların pek hoşuna gitmeyeceğini düşündüm. Eve geldim pişman oldum hem pişirmek, hemde yemek istediğimi farkettim. İki gün bakla sayıkladıkdan sonra gittim aldım, pişirdim, yedim, bayıldım :)) Okadar çok beğendimki anlatamam. Bakla sevenlerin dikkatine, baharda tam zamanı, sağlık içinde çok faydalı olduğunu okudum. Daha ne olsun....



Zeytin yağlı bakla.


Malzemeler :
yarım kg taze bakla.
1 büyük baş kuru soğan.
2-3 diş sarımsak.
3 orta boy domates.
yarım lımon.
1 çorba kaşığı un.
1 tane kesme şeker.
yarım çorba kaşığı biber salçası.
taze dereotu.
tuz.
taze çekilmiş karabiber.
pul biber.

Bakla yemeği.



Baklalarımızı ayıklayalım, benim baklalarım çok tazeydi. İstediğimiz büyüklükde doğrayalım. Limonlu suda bekletelimki kararmasın.
Ben düdüklü tencerede pişirdim bakla yemeğimi. Kuru soğanımızı yemeklik doğruyalım, biraz sıvı yağ ile kavuralım. Yıkadığımız baklaları ilave edelim ve karıştıralım, bir müddet kavuralım. Baklalarımızın rengi dönmeye başlayınca, minik doğranmış sarımsak, domatesleri ekleyelim ve biraz daha kavuralım. Sonrasında un, şeker, salça, karabiber, pulbiber, tuz, ve dereotumuzun yarısını ekleyelim. Üzerini örtecek kadar sıcak su ilave edelim ve düdüklü tenceremizin kapağını kapatalım.
Tencerenin düdüğü öttükden 8-10 dakika sonra ocağımızı kapatalım.
Tenceremizi açtıktan sonra bakla yemeğimizin üzerine sızma zeytinyağ gezdirelim, kalan dereotumuzu da tenceremizin üzerine doğruyalım. Yemeğimizi hırpalamadan, çok hafif karıştıralım.
Sıcak, ılık, soğuk servis yapabiliriz. Yanında yada üzerine yoğurt çok yakışıyor.

Afiyet olsun...









2 yorum:

  1. bakla çıktıysa bahar gelmiştir:) ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. sizi burada görmek güzel özlettiniz..
    tam zamanı baklanın tabii sevenlerine :)
    ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...