20 Eylül 2012 Perşembe

Tuzlu, Susamlı Minikler.

Tuzlu, susamlı minikler.



Susamlı minikleri bu gün pişirdim. Bu gün haç yolculuğuna çıkacak arkadaşlarımızı ziyaret ettik. Onlara hayırlı yolculuklar diledik, kutsal topraklara selam gönderdik. Arkadaşlarımızın heyecanına ortak olduk, güzel bir akşam oldu bizim için. Bu minikleride arkadaşım için hazırladım, gelen konuklarına ikram etsin, elinin altında bulunsun istedim.
Susamlı tuzlular çok lezzetli ama okadar narin ve hassaslarki, yemek isteyenleri önceden uyarmak gerekiyor :)) Yoksa, biraz sıkı tutulursa yemeden elimizde patlayabilir. Tecrübeyle sabittir, eşim bu gün bir tane yemek istemiş, yiyememiş :) Galiba biraz sıkı tutmuş, oldukcada şaşırmış. Bu da nedir böyle deyince gülmemek için kendimi zor tuttum ve demekki tam olması gerektiği gibi olmuş dedim...
Eğer bu şekilde tuzlu kurabiyelerden hoşlanıyorsanız, yerken dikkatli oluruz diyorsanız, mutlaka deneyin derim...

Susamlı minik tuzlular.


Malzemeler :
250 gr margarin. ( ben tereyağı kullandım, oda sıcaklığında.)
1 çay bardağı sıvı yağ.
1 tatlı kaşığı toz şeker.
tuz. ( ben 2 tatlı kaşığı kullandım.)
1 çorba kaşığı sirke. ( ben elma sirkesi kullandım.)
1 yumurta sarısı. ( beyazı üzerine sürülecek.)
1 paket kabartma tozu.
aldığı kadar un. ( çok sert bir hamur olmayacak.)


Susamlı minik tuzlular.



Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri güzelce karıştıralım, azar azar un ve kabartmatozu ekleyelim ve güzelce yoğuralım. Çok ilginç bir hamur elde ediyoruz. Sanki helva kıvamında, kesinlikle şekil almıyor. Aslında kandil simidi şeklinde hazırlamak istedim ama ne mümkün. Neyse zar, zor bu şekilde hazırladım. İster tepsiye dizip üzerine yumurta beyazı sürüp, susam serpin. İsterseniz benim gibi önce yumurta beyazına sonra susama batırın. Tercih hazırlayan kişiye kalmış.
180C* Altı, üstü hafif pembeleşene kadar pişirin.


Tuzlu, susamlı minikler.


Bu tarifimide Porselen demlik cay saatı etkinliği için Füsun arkadaşıma günderiyorum. Kolaylıklar diliyorum...   fusununmutfagi.blogspot.com

Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. OHH MİS GIBI KIYIR KIYIR KURABIYELER OLMUŞTUR.ELLERİNE SAGLIK,YIYENLERE DE AFİYET OLSUN.HAÇ YOLUNDA YOLCULUĞA ÇIKANLARADA HAYIRLI YOLCULUKLAR VE HACLAR İNŞALLAH.

    YanıtlaSil
  2. DESTEĞİNİZDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜRLER TARİFİNİZİ ALDIM HOŞCAKALIN

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı Günler, Ellerinize sağlık, Çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Şimdi etkinlikten geliyorum:)
    Ellerine sağlık canım.Susamlı minikler nefis görünüyorlar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...