16 Eylül 2012 Pazar

Somon Fileto Kızartması, Dereotu soslu - Dill sosse

Somon balığı kızartması.


Bu gün hafta sonu olmasından dolayı, bir süre televizyon seyretmeye vakit bulabildik. Hangi kanalda olduğunu hatırlamıyorum, bir yemek programı çıktı karşıma. Programın içeriğinde yemek yenilen mekanların tanıtımı vardı. Yine anladığım kadarı ile bu bölüm balık restorantlarını tanıtıyordu. Mekanların hiçbirinin ismi aklımda kalmadı ama öyle güzel balık yemekleri gösterdilerki, karnimiz tok olduğu halde resmen hayran kaldık eşimle. Bende henüz akşam için hazırlık yapmamıştım, eşime hadi bugün balık pişirelim dedim. Hangi tür balık alsak, ne şekilde pişirsek diye biraz düşündük ama bir karara bağlamadık. Taze balık bulabileceğimiz, bize en yakın yer olan metro markete gittik. Oldukca fazla alternatif vardı, ben alabalık alalım ededim eşim kocaman bir parça somon balığına gözüne kestirmişti bile :)) Çocuklarında rahat yiyeceğini düşünerek somon balığını aldık...

Ben somonu fırında pişirmeyi düşünüyordum, eşim şöyle nar gibi kızartsak çok güzel olur dedi.
kızarttık :))
Bende yanınada bol baharatlı patates, soğan salatası ve dereotu sosu hazırladım. Harika bir akşam yemeği oldu, balık okadar lezzetliydiki anlatamam. Kesinlikle tavsiye ediyorum...




Malzemeler:

somon balığı. ( yeteri kadar )
tuz.
taze çekilmiş karabiber.
pulbiber.
tereyağı. ( 2 corba kaşığı kadar )
zeytinyağ. ( yerım çay bardağı, sızma)

Tavamıza zeytinyağ ve tereyağımızı koyalım ve iyice ısınana kadar bekliyelim. Somon balık larımızı derili olan tarafları alta gelecek şekilde tavamıza yerleştirelim. Balıklarımızın üzerine tuz, karabiber, biraz pulbiber serpelim ve tavamızın kapağımızı kapatalım. Alt taraflarının iyice kızardığından emin olunca, itinalı bir şekilde diğer taraflarını da çevirip kızartalım. ( Somon balığı oldukca hassas bir balık, eğer çevirme aşamasında  dikkat edilmezse dağalabibir. ) İki tarafida iyice kızarınca, ( Mühürlenince ) Ben bir süre cok kısık ateşte içini çekmesini bekledim. Sonrasında sıcak sıcak servis yaptım...

Pişirdiğimiz somon balığı.
hepsini pişirmedik, toplam 8 parça çıktı. 6 parçasını pişirdik...



Somon balığı kızarırken.

Dereotu sosu- Dill sosse :

1- 1,5 çorba kaşığı un.
1 çay bardağı su. ( soğuk )
1 çay bardağı süt. ( soğuk )
yarım çay bardağı çiğ krema )
tuz.
taze çekilmiş karabiber.
çok az muskat rendesi. ( olmasada olur.)
yarım demet dereotu.
tereyağı.
sıvı yağ.

Aynı beşamel sos gibi, önce tenceremize biraz sıvı yağ ve tereyağımızı koyalım ve unumuzu ilave edip güzelce kavuralım. ( Unumuzun kokusu çıkana kadar.) Su ve sütümüzü ekleyelim ve tel çırpıcı yardımı ile güzelce çirpalım. Tuzumuzu ve baharatlarımızı da ekleyelim ve kaynamaya başlayıp sos kıvamını alana kadar pişirelim. ( Bu arada kıvamını konturol edelim eğer koyu ise biraz süt ekliyebiliriz.) Yaklaşık 2-3 dakika yeterli olacaktır. Minik doğradığımız dereotumuzu ve ciğ kremamızı da ekleyelim karıştıralım, ocağımızın altını kapatalım.
Sosumuz hazır olmuşdur...

Kızarmış somon balığı.



Evde çok nadir balık piştiği için,
 dolapda bekleyen balık talımlarınada arada gün doğuyor :))

Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. vayyy.efis bir görütü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    sitenizde yazmis oldugunuz yazilarinizi nasil "otomatikmen" takip edebilirim?

    Tesekkürler.

    YanıtlaSil
  3. nefiss görünüyor:)
    bayıldımm sunumuna :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...