11 Eylül 2012 Salı

Fırında, Yumurtalı Pazı Kavurması.

Fırında, Yumurtalı pazı kavurması.



Geçen hafta kahvaltıya gelen misafirlerim için pişirmiştim, yumurtalı pazı kavurmasını.
 Üstelik pazı yapraklarımı kendi ellerimle tarladan topladım, okadar taze ve temizdilerki toplamaya doyamadım.
 Hazırlaması ve pişirmesi  kolay, çok lezzetli ve besleyici bir çeşit oldu. Ben zaten böyle yeşil otların, hem çiğ hemde pişmiş hallarine bayılırım. Misafirlerimde, çok beğenerek yedider. Eğer sizde benim gibi bu güzel lezzetleri seviyorsanız ve bu şekilde henüz pişirmediyseniz mutlaka deneyin derim.


Malzemeler :
Pazı istediğimiz miktarda, ben iki demet kadar kullandım. ( güzelce yıkanmış, minik minik doğranmış. )
2 orta boy kuru soğan. ( kabukları soyulmuş, yemeklik dogranmış. )
tuz.
taze çekilmiş karabiber.
pulbiber.
yumurta. ( ben 6 yumurta kullandım.)
sıvı yağ. ( kavurmak için.)


Öncelikle doğradığımız soğanlarımızı sıvı yağ ile birlikte tavamıza koyalım ve kavurmaya başlayalım. Minik doğradığımız pazı yapraklarını ilave edelim üzerine biraz tuz serpelim ve tavamızın kapağını kapatalım. Orta hararetli ocakta bir müddet pişirelim. Pazı yapraklarımız suyunu salıp yumuşayınca karıştıralım.  Ocağımızın altını biraz daha açalım ve arada karıştırarak soğan ve pazımızı iyice kavurarak pişirelim. Karabiber ve pulbiberimizi de ilave edelim, uygun bir fırın kabına yerleştirelim.
Yumurtalarımızı aralıklı olarak fırın kabımızdaki pazı kavurmamızın üzerine kıralım. Yumurtalarımızın üzerine biraz tuz, karabiber, pulbiber serpelim ve tepsimizi fırına sürelim. Yumurtalar istediğimiz kıvamda pişene kadar fırında tutalım.  Piştiğinden emin olduğumuzda fırından alalım ve sıcak servis yapalım.

 Not : Ben sabah kahvaltıya hazırladığım için kavurma aşamasını akşamdan yaprım. Sabah yumurtaları kırıp tepsimi fırına verdim. Buda işlerimi oldukca kolaylaştırdı ve sabah sabah misafirlerimi kötü kokularla karşılamamış oldum...

Afiyet olsun...


5 yorum:

  1. ellerine sağlık canım bende o ot gurubunun her türlü haline bayılanlardanım :)görünce şu saaate canım çekti inan :)

    YanıtlaSil
  2. nasılda güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. kendi eliyle topladığının tadı bambaşka oluyor değil mi:)
    ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. oo tazecik pazılarla yapılan yumurta,nasılda güzel olur,miss..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım harika bir görüntü inanın iştahım kabardı...sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...