21 Haziran 2012 Perşembe

Elmalı Kek...

Elmalı kek...


Bu güzel elmalı keki, Dünya pasta ve kekler günü için pişirmiştim. Kekimden bir parça paketleyip ilginç bir mekanda fotoğraflamaya gidecektim... Ama olmadı :((  Evde gelişi güzel fotoğraflayıp ailece yedik, misafirlerimize ikram ettik, misafirliğe giderken yanımızda gütürdük. Yani çok bereketli bir kek olmustu, tadanlardan tam not aldık, kekim ve ben :))

Aslında bu kekin orjinal tarifi yuvarlak kelepçeli kalıp için idi. Ama o küçük kalıplar bana yetmiyor. ( Ben bu tarz tatlı, kek, kurabiye pişirdiğimde herkez tatsın istiyorum ). Bu nedenden dolayı  malzemeleri çoğaltıp tepsilerde pişiriyorum keklerimi, birde pişme süresi daha kısa oluyor...

İlk önce orjinal tarifi yazacağim, sonra kendi tarifimi...

Yuvarlak kelepçeli kalıp için :

3 yumurta.
150 gr erimiş margarin.
1 çay bardaği madensuyu. ( asitli su )
1 çay bardağı süt.
1 paket kabartmatozu.
1 paket vanilya şekeri.
1,5 su bardağı toz şeker.
yeterince elma.

Malzemeleri kek gibi sıra ile çırpalım.
Elmalarımızı soyalım, ayıklayalım, yarım ay şelkinde doğrayalım.
Kalıbımızın altını yağlıyalım ve elmalarımızı dizelim, kek hamurumuzun yarısını elmaların üzerine dökelim ve spatula yardımı ile yayalım. Bir sıra daha elma dizelim, kalan kek hamurumuzu elmalarımızın üzerine yayalım. Son olarak kekimizin üzerini elma dilimleri ile kaplayıp, üzerine file badem serpelim.
 180C* 50 Dakika kadar pişirelim...


Elmalı kek.


Elmalı kek.


Bu tarifde benim katıp karıştırdığım :))

4 yumurta.
2 su bardağı toz şeker.
150 gr erimiş margarin.
1 çay bardağı sıvı yağ.
1 çay bardağı süt.
1 su bardağı madan suyu. ( olmasada olur )
1 paker kabartma tozu.
1 paket vanilya şekeri.
1 limon kabuğu rendesi ve suyu.
1 su bardağı kuru üzüm ( sicak suda bekletilmiş ve suyu süzdürülmüş. )
un. göz kararı.
tuz. minicik.

Elmalı kek.


Malzemelerimizi sıra ile çırpalım, yani yumurta ve toz şekerle başlayıp, un ve kabartmatozu ile bitirelim.
Daha önce hazırladığımız elmalarımızı tepsimizin altına yerleştirelim. ( Elmalarımızı soyalım, ayıklayıp, yarim ay şeklinde doğrayıp, üzerine 1-2 çorba kaşığı şeker serpip bekletelim.) Kek hamurumuzu elmalarımızın üzerine yayalım, kalan elmalarımızıda kek hamurumuzun üzerine yerleştirelim. Son olarak file badem serpelim ve fırına verelim...
Önce 200 C* de 10 dakika, sonra 180 C* yarım saat kadar pişirelim.


Elmalı kek.


Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Çok severim. Harika olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Bloğunuzu Acer servis ekibimiz ile sürekli takip ediyoruz. Paylaşımlarınız için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  3. Un yazmamussiniz

    YanıtlaSil
  4. selam evet şimdi farkettim ilk verdiğim ölçülere un yazmamışım :)
    ama benim katıp karıştırdıklarım olarak verdiğim tarife yazmışım ;)
    uyardığınız için teşekkürler :
    göz kararı, kek kıvamı diyelim. un olmazsa olmaz tabiki :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...