24 Mart 2012 Cumartesi

Tereyağlı Kurabiye. ( Kuru Üzüm, Hindistan Cevizi, File Fındık-Badem Karışım )

Tereyağlı kurabiye.



Bu güzel kurabiyeleri, Almanya ya ilk geldiğim sene tatmıştım ve çok beğenip tarifini almıştım. O zamanlar  Emel mutfakta değildi:))) Neredeydi diye merak ediyorsanız ?  Eşim, gezmeyi çok sevdiği için genelde dişarıda gezme, geldiğim ülkeyi tanıma turlarındaydım. Neyse, tarifi aldım hemen eve gidip birebir ölçüde uyguladım. Aslında pekde ümitli değildim, kurabiyeleri pişirdim ve tadına baktım. Tek kelimeyle harikaydı. Aslında beni mutfak konusunda cesaretlendiren, yeni tarifleri denemeye sevkeden bu tarz kolay pişirilen yiyecekler oldu. Birde çevremde çok becerikli ve hamarat kişilerin bulunması galiba. ( Kayın validem ve onun arkadaşları, mutfak konusunda tanıdığım en maharetli kişilerdir. Ve benim becerikli arkadaşlarım, hemen hemen hepsi bir mutfak mucidi diyebilirim:)) O günlerde kendime bir mutfak felsefesi geliştirdim. Yapamam, pişiremem diye karamsarlığa düşmemek, cesur olmak. Sonrasında, murfağa geçip iç güdülerim doğrultusunda katıp karıştırıp tarifleri uyguladım ve her tarife kendimden birşeyler ekledim. Sonuç olarak bazı istisnai durumlar dışında hiç hüsrana uğramadım diyebilirim...

Bu tarifi eski, lezzeti harika kurabiyeleri; Bir arkadaşım için pişirdim. Arkadaşım çok kısa zaman önce babasını kaybetti. Babasına olan son vazifesini yerine getirmek için Türkiye ye gitti ve geçen hafta evine döndü. Bizde bir gurup arkadaş baş sağlığı dilemek ve üzüntüsünü paylaşıp, hafifletmek için ziyaretine gittik. 
Rabbimiz kaybettiğimiz yakınlarımıza Rahmet, geride kalanlarada sabır ve sağlık nasıp etsin. Bu ziyaretler beni çok üzüyor, teselli edecek bir kelime, cümle kurmak çok zorlaşıyor :(((

Bizler belki birini kaybettiğimizde hatırlıyoruz Bakara suresi 156. ayeti, aslında hayatımızı bu ayete göre tanzim etmeliyiz. 
Onlar ki; kendilerine bir musibet isabet ettiği zaman: Biz muhakkak ki Allah dan geldik ( o na ulaşmak ve teslim olmak için yaratıldık) ve muhakkak o na döneceğiz ( ulaşacağız ). Derler.
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun. Bakara suresi 156. ayet...

Aziz olan Allah doğruyu söyler...

Tereyağlı kurabiye.



Malzemeler :

1 paket 250 gr tereyağ.( Oda sıcaklığında.)
2 yumurta.
1 çay bardağı sıvı yağ.
7-8 yemek kaşığı toz şeker.
1 paket kabartma tozu.
yarım kg un. (  göz kararı kullamakda fayda var.)

Bu orjinal tarif.
tarifin orjinalinde aslında  1yumurta beyazını ayırıp, kurabiyeleri hazırlayıp önce yumurta beyazına sonrada dövülmüş cevize batırıp öyle pişiriyorsun.

Ben yukarıda yazmış olduğum tarife :
1 çay bardağı hindistan cevizi.
1 çay bardağı kuru üzüm.
1 çay bardağı file fındık, badem karışımı.
1 paket vanilya şekeri.
2 çorba kaşığı kadar yoğurt.
Üzeri için pudra şekeri.
ekledim.

Tereyağ, sıvıyağ, yumurta, toz şekeri bir karıştırma kabında güzelce elimizle karıştıralım. Bu karışıma vanilya, yoğurt ekleyelim. Un ve kabartma tozunu aşamalı olarak ilave edelim. Kulak memesi kıvamına gelince diğer malzemeleride ekleyip güzelce karıştıralım.
 İstediğimiz büyüklükde yuvarlayıp, tepsimize aralıklarla dizelim.
 180 C* Hafif pembeleşene kadar pişirelim. Fırından çıkartıp sıcak sıcak pudra şekeri serpelim.

Tereyağlı kurabiye.


Afiyet olsun...


5 yorum:

  1. ellerine sağlık harika bir kurabiye olmuşşşş.. sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglık canım nefis görûnüyor;-)

    YanıtlaSil
  3. Görüntü mükemmel eminim tadıda öyledir ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. hımmm.harika canım.eminim lezzetide görüntüsü kadar güzeldir.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bomba olmuş bunlar bomba..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...