22 Şubat 2012 Çarşamba

Fırında Tavuk Kanadı. ( Bol Baharatlı ve Patatesli )

Fırında patatesli, tavuk kanadı


Günün  yemeği :)) Bu gün pişirdim ve hemen yayınlamak istedim. Çünkü, çok kolay, pratik, lezzetli, besleyici, hafif ve çabuk pişen bir yemek oldu. Ev halkı çok beğendi. Hazırlaması yaklaşık on dakika, pişirmesi yaklaşık yarım saat. Sonrasında, beğenilip çabucak bitirilmesi ve övgüye layık bulunması çok güzel. Eee daha ne olsun :))
Şimdi büyük bir boşluk:)) Yarın ne pişireceğim???

Malzemeler :
1 kg tavuk kanadı ( güzelce yıkanmış, ortadan ikiye kesilmiş.)
1 kg patates. ( kabukları soyulmuş, ortadan ikiye kesilmiş.)
1-2 diş sarımsak.
1 çorba kaşığı yoğurt.
1 tatlı kaşığı biber salçası.
taze çekilmiş karabiber.
pul biber.
kırmızı toz biber.
kekik.
biberiye.
tuz. ( ben tavuk baharatlı tuz kullandım )

Patatesli, tavuk kanadı.


Büyükce bir kaba, yıkayıp ikiye kestiğimiz tavuk kanatların koyalım. Soyup, yıkayıp ikiye kestiğimiz patateslerimizide ekleyelim. Yoğurt, salça, ezilmiş sarımsaklarımızı ve baharatlatımızıda ilave edelim. Güzelce karıştırıp tepsimize yerleştirelim ve  fırına verelim.  ( Eğer vaktiniz varsa karıştırma kabında tüm malzemeyi yarım saat bekletelim, bu şekilde daha lezzetli oluyor.)

200- 250C* Pişirelim, sıcak sıcak servis yapalım.

Bol baharatlı, patatesli, tavık kanadı.

Afiyet olsun...

21 yorum:

  1. ellerine sağlık..canım..sevgiler,hayırlı günler:))
    bilmem ki ben bugün ne pişirsem:)))

    YanıtlaSil
  2. bende çok sık yaparım praikliğinden ve lezzetinden dolayı ellerine sağlık çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen
      çok güzel görünüyo agzım sulandıııııııııı

      ben gümüşhaneden

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor. Eşim de çok sever, yapayım bu aralar. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. benim evde çok sevilir canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. goruntu muthissss canim ellerine saglik :))

    YanıtlaSil
  6. görüntü süper:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. selam Emel hanım.tarıfınız cok lezzetlı .elınıze saglık.devamını beklerız

    YanıtlaSil
  8. tavuklar harika görünüyor. tarife bazı eklemeler yapıp marine ettim bekletiyorum. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor :( ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. yoğurt neden konuluyr acaba bilen var mı ?

    YanıtlaSil
  11. Selam, adsiz arkadaşım :)) yoğurt neden konulur diye sormuşsun. Bildiğim kadarı ile, tavukların güzel kızarmasına yardımcı oluyor. Tavuk zaten kendi başına oldukca lezzetli bir gıda. Sadece tuzlayıp pişirsenız de lezzetli olur. Diğer malzemeler sadece lezzeti artırmak için eklenir. Ama yoğurt o nar gibi kızarmış hale gelmesi için konulur. Ben bu şekilde düşünüyorum,
    Yardımcı olabildiysem, ne mutlu bana, hoşcakalın....

    YanıtlaSil
  12. slm benim ogrenmek istedigim patates susuz nasil pisiyor?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam süreyya hanım, susuz patates nasıl pişiyor diye sormuşsunuz. İnanın ben hep bu şekilde pişiriyorum (tavukları ve patatesleri hazırlayıp aynı anda aynı tepside fırına veriyorum) pişme konusunda hiç bir sorun yaşamıyorum, bu şekilde dahada lezzetli ve vitaminleri içinde kalmış oluyor. Deneyin sizde farkedeceksiniz ve bundan sonra bu şekilde pişireceksiniz. Şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  13. ne kadar süre pişireceğiz ????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam nekadar sürede pişireceğiz diye sormuşsunuz. Pişme süresi tamamen malzemelerin buyüklüğü ve fırının pişirme hızıyla alakalı ve tabiki birde göz kararı. Ben piştiğini anlamak için çatal testi yapıyorum. Birde malzemelerin altı üstü aynı ayarda kızarmasına dikkat ediyorum. Afiyet olsun...

      Sil
  14. Emel hanim bunlarin tuyleri uzerindemi birakalim sizin gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size kalmış, nasıl arzu ederseniz öyle yapın. Biz zaten derilerini yemiyoruz ;)
      Hoşcakalın....

      Sil

    2. bugün yaptim cok leziz oldu

      Sil
  15. hic yag kullanmamissiniz...ben iki yemek kasigi zeytin yagi ekledim kurumamasi ve yumusak olmasi icin....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...