11 Aralık 2011 Pazar

Sebze Çorbası.( Tavuklu)

kuskus, brokoli ilaveli sebze çorbası

Sebze çorbası özellikle kış aylarında severek içebileceğimiz harika bir çorba. Sağlıklı, besleyici ve lezzetli. Bence hem çorba hemde yemek olarak ikram edebiliriz. bizim çocuklar bu çorbayı çok seviyorlar, bende en az haftada bir kere pişiriyorum. Çorbaya koyacağımız sebzeleri kendi damak tadımıza göre seçebiliriz, yine çorbanın içerisine koyacağımız ana gıdayıda kendimiz seçebiliriz. Mesela ben bu çorbayı, kuskus bakarna, pirinç, bulgur ve arpa şehriye ile pişiriyorum. Her şekilde harika bir lezzet elde ediyorum. Evde kalan sebzeleri değerlendirmek ve harika lezzetler tatmak istiyorsanız şimdiden kolay gelsin...
Not: Birde çorbanın olmazsa olmazları var, bunlar dışında çorbaya ilave yada eksiltme yapabiliriz. ( havuç, kereviz, pırasa, maydanoz, limon.)  Hatta burada yani Almanyada yaşayanlar bilirler marketlerde çorbalık sebzeler paketlenmiş şekilde satılıyot, fiyatıda çok uygun. (Suppengemüse )

pirinç,bezelye ilaveli sebze çorbası.

Malzemeler :
 3 tane tavuk but. ( Ben kemiksiz tavuk but kullandım.)
2 tane orta boy Havuç.
1 tane büyük Pırasa.
Karnıbahar ( Küçük boy karnıbaharın dört de biri.)
Brokoliç ( Küçük boy brokolinin dört de biri.)
Kereviz. ( Ortaboy kerevizin dört de biri.)
Maydanoz.
Tuz.
Taze çekilmiş karabiber. ( Bol kullanılırsa lezzeti oldukca artırıyor.)
Pul biber.( 1 çay kaşığı.)
Limon.( Servis esnasında tabakdaki çorbaya eklenecek.)
İsteğimize bağlı olarakç( pirinç, bulgur, arpa şehriye, kuskus makarna.)


Öncelikle büyükce bir tencerede tavuklarımızı haşlayalım. Bu esnada kullanacağımız sebzelerimizi güzelce yıkıyalım ve minik minik doğrayalım. Tavuklarımız haşlanınca ince tel süzgeçten suyunu süzelim. Tavuklarımızı başka bir tabağa alıp derisini çıkartalım, kemiklerinden sıyıralım ve minik minik ufaltalım. Süzgeç den geçirdiğimiz tavuk suyumuzu çorbayı pişireceğimiz tenceremize koyalım. İçerisine minik doğradığımız sebzelerimizi koyalım ve pişirmeye başlayalım, kaynamaya başlayınca içerisine Kuskus vada Pirinç ilave edelim. Tuzunu, karabiberini, pulbiberini ilave edelim.  Sebzelerin piştiğinden emin olunca da haşlayıp ufalttığımız tavuk etlerini ilave edelim. Tüm malzemeleri birlikde beş dakika kadar kısık ateşte pişirelim ve ocağımızın altını kapatalım. Ayıklayıp, yıkayıp, doğradığımız maydonozlarımızıda  ekleyelim ve karıştıralım. Çorbamız servise hazır dır, sıcak olarak üzerine bol limon sıkılarak servis edelim.
Not: Ben bu çorbada hiç yağ kullanmıyorum, zaten tavuk suyunda doğal olarak yağ bulunuyor. Bana göra bu yeterli. Eğer bu yağ miktarını az bulursanız istediğiniz miktarda sıvı yağ, tereyağ vada zeytinyağ kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...