7 Kasım 2011 Pazartesi

Muska tatlısı ve Marlenka.



Öncelikle bütün islam aleminin kurban bayramını birde blok sayfam aracılığı ile kutlamak isterim.
 Kurban bayramı gelince aklıma Ali Şeriati nin aşağıda paylaştığım cümleleri gelir. Okadar güzel anlatmışki kurban la, insan arasındaki ortak noktaları. Bence bu cümleleri okuyan herkez içinde kendi İsmaillerini bulmalı ve Allah rızası için ondan uzak durmalı.

“O, oğlu İsmail’i kurban etmek için getirmişti. Senin İsmail’in kim veya ne? Mevkiin mi? Şerefin mi? Mesleğin, paran, evin, çiftliğin, araban, aşkın, ailen, bilgin, sosyal sınıfın, sanatın, elbisen, ismin, hayatın, gençliğin, güzelliğin... Hangisi? 


Ben bilemem. Fakat sen kendin bilirsin. Kim ve ne olursa olsun, kurban etmek için getirmelisin. Sana hangisi olduğunu söyleyemem, ama yardımcı olmak iç...in bazı ipuçları verebilirim:


 İnancını ne zayıflatıyorsa, ‘gitmek’ten ne alıkoyuyorsa, sorumluluk kabul etmekten ne geri çeviriyorsa, kendi kendinle olmana ne sebep oluyorsa, çağrıyı duymana ve gerçeği itiraf etmene ne engel oluyorsa, ‘kaçma’ya ne zorluyorsa, rahatın için bahaneler bulmana ne yol açıyorsa, seni ne kör ve sağır ediyorsa... 


İşte budur senin İsmail’in; işte odur kurban edeceğin!..

Onu hayatında arayıp bulmalısın. Eğer Allah’a yaklaşmak istiyorsan, İsmail’ini kurban etmelisin... İsmail yerine bir koyun kesmek kurbandır; ama yalnız kesmek için bir koyun kurban etmek kasaplıktır.”ALİ ŞERİATİ



muska tatlısı, ceviz ve fındık karışımlı.
muska tatlısı, tuzsuz lor peynirli.
Bu bayram tamamen doğaçlama bir tatlı hazırladım. Bu şekilde hazırlanan bir tatlı varmı bilemiyorum, isminede üçken olduğu için muska tatlısı dedim.
Özellikle hazırlaması çok kolay, pişme süresi çok uzun değil, hafif, lezzetli, çıtır çıtır ve gözede hitap ediyor. Daha ne olsun?

Daha nemi olsun. Marlenka olsun, bir Çekoslavakya pastası. Bu bayram misafirlerimize muska tatlısı ve Çek pastası Marlenka ikram ediyoruz.
Buyrun misafirimiz olun ...

Tatlımızın tarifi:

1 paket hazır baklava yufkası. ( Ben Çakıroğlu marka kullandım) oldukcada memnun oldum.
1 paket tereyağı.
yarım çay bardağı sıvı yağ.

İç harç:

1 çay bardağı fındık kırığı.
1 çay bardağı ceviz kırığı.
1 kase tuzsur lor peyniri.

Şerbet:

600gr su.
 600gr toz şeker.
2-3 damla limon suyu.

Su ve şekeri tenceremize koyalım ve kaynatmaya başlayalım. 10 dakika kadar kaynayınca içine limon sıkalım ve kaynatmaya devam edelim, yarım saat daha kaynatalım. Eğer şerbet kıvam almışsa olmuş demektir, soğumaya bırakalım.


Küçük bir tencerede tereyağını eritelim, içerisine sıvı yağ ilave edelim ve bir süre kaynatalım. Kesinlikle rengi değişmemeli, tereyağının içindeki peynirsi tabaka dibe çökmeli. Soğumaya bırakılmalı.

Baklava yufkamızı pakerinden çıkartıp açalım. Tek tek katlarını ayıralım, önümüze bir yufka koyalım. Üzerine silikon fırça yardımı ile erittiğimiz yağdan güzelce sürelim. Yağladığımız yufkamızın üzerine bir yufka daha yerleştirelim ve tekrar yağlayalım. Bu işlemi bütün yufkalar bitene kadar yapalım. Mutfak makası yardımı ile yuflaları küçük kareler şeklinde keselim. Arasına fındıklı ceviz karışımından koyalım ve üçgen şeklinde katlayalım parmaklarımızın ucu ile yan taraflarından hafifce bastıralım, tepsimize sık sık dizelim.
 Ben tepsimin iki sırasını tuzsuz lor kullanarak hazırladım. Sanki biraz şöbiyet tatlısına benzedi, tadanlar çok beğendi, içinde tuzsuz lor olduğunu duyanlar çok şaşırdı.


1paket yufkadan resimde gördüğünüz tepsi doldu.

Önceden ısıtılmış fırında 200C* de 10 dakika pişirelim daha sonra ısı ayarını 180C* ye düşürelim. Altı üstü kızarana kadar pişirelim.

Tatlımızı fırından çıkaralım 5-10 dakika bekletelim ( Ben tatlımın tepsisi soğuyana kadar bekliyorum) daha sonra oda sıcaklığındaki şerbetimizi yavaş yavaş ve aşamalı bir şekilde tatlımızın üzerine dökelim.

Tepsimizin ağzını kapatmayalım.
                                                            MARLENKA.

Tatlımızın yanında servis yaptığımız tadanların çok beğendiği Marlenka pastası. Çekoslovakya ya vada Budapeşteye yolunuz düşerse mutlaka tadına bakın ve sevdillerinize de tatdırmak için yanınızda getirin.

Pasta bizede hediye, arkadaşımız Gülay ve eşinden. Çok teşekkür ediyoruz ve her  ikram edişde  onlarıda anıyoruz.


Sonbahar tatilimizi Budapeşte de kızkardesimde geçirdik. Çok güzel bir tatil oldu bizim için, ayrıntıları zaman içinde paylaşmak istiyorum. Eğer fotoğrafları arşivimde kaybetmezsem.

Kızkardeşim Aslı ya, çok değerli eşi Hasan a ve tatilimizi tadından yenmez hale koyup güzelleştiren benim tatlı yeğenim Ömer Sinan Baycan a çok teşekkür ederiz.

6 yorum:

  1. Tebrik için geç kaldım biliyorum ama sağlıklı ve huzurlu daha nice bayramlara...
    Tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. marlenka ilgimi çekti, internette arama yapınca marlenkanın türkiye şubesi olduğunu öğrendim ama satışları hakkında bir bilgiye ulaşamadım

    YanıtlaSil
  3. Marlenka için Çekoslovakya ya ya da Budapeşteye yolunuzun düşmesine gerek yok. Yolunuz Üsküdar’daki Maarifet Cafe’ye düşsün yeter. :)

    YanıtlaSil
  4. ORJINAL MARLENKA SADECE VE SADECE TÜRKİYEDE BEST FOODS TA LÜTFEN BİLGİ ALINIZ.
    0212 438 10 04

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Marlenka'nın orjini Ermenistan yani bir Ermeni tatlısı. Britanya da Marlenkayı satan firmanın tanıtım filminde var.

    http://www.youtube.com/watch?v=8fq_VXF6u4w

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...