21 Kasım 2011 Pazartesi

Fırında Patates Püreli Tavuk.

Fırında pürelı tavuk.
 Yemeğimizi  Ramazan ayında iftara gelen misafirlerimiz için pişirmişdim. Bu yemeğide  tamamen doğaçlama olarak hazırladım, pişirme aşamalarında ortaya ne çıkacağı hakkında pek bilgim yoktu. Neyse lafı uzatmayayım, gerçekten çok lezzetli bir tavuk yemeği üstelik de çok bilinen bir tarzda değil. Bizim misafirlerimiz çok beğendiler, tabiki ev haklıda çok beğendi. Bence davet sofraları için kolay ve gösterişli bir seçim olur diye düşünüyorum ve tavsiye ediyorum, deneyin çok büyük övgüler toplayacaksınız:))) Yemeğimi tabakda fotoğraflayamadım malesef, malum ramazan misafirlerimizi bekletmek olmazdı. sonrasında zaten kalmadı.

Tarif:
8 parça kemiksiz tavuk butu ( Yıkanmış, derileri ayrılmış, muntazam biçimde ortadan ikiye kesilmiş)
2 çorba kaşığı yoğurt.
2 diş sarımsak ( rendelenmiş)
taze çekilmiş karabiber.
pul biber.
kırmızı roz biber.
kekik.
çok az biberiye.
tavuk baharatı ( isteğe bağlı)
köri ( isteğe bağlı)
tuz.

püreli tavuk. (1)

Hazırladığımız tavuklarımızı bir karıştırma kabına koyalım ve kendi damak tadımıza göre baharatlarımızı ilave edelim. Yoğurdumuzu, sarımsağımızı ve tuzumuzu ekleyelim ve güzelce karıştıralım. Kapağını kapatıp, yaklaşık bir saat kadar bu şekilde bekletelim. Sonra yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi, tepsimize dizelim. ( Tepsimize tavuklarımızı sıkıştırarak dizebiliriz, piştikce tavuklarımız küçülecekdir.)

püreli tavuk. (2)

Tavuklarımızı  200-250C* de pişirelim, piştiğinden emin olalım fakat kızartıp, kurutmayalım. Tavuklarımızı fırından alalım ve üzerine patates püremizden bolca paylaştıralım.

patates püresi.

8-10 tane orta boy haşlanmış patates. ( Ben haşlamadan önce patateslerin kabuklarını soydum ve kare kare doğradım) Pişmesi daha kısa sürüyor.
Taze çekilmiş karabiber.
Pulbiber.
Taze çekilmiş muskat cevizi.
Süt. (azar azar ilave edilmeli kıvam ayarı tutana kadar.)
Yarım çorba kaşığı tereyağ ( olmasada olur)
Tuz.

pürali tavuk. (3)


Patates Püresi Tarifi:

Patateslerimizi soyalım, yıkayalım, doğrayalım ve tencetemize koyalım. Üzerini örtecek kadar su ilave edelim, biraz tuz koyalım ve pişirelim. Pişen patateslerimizi süzelim, patates ezeceği vada çatal yadımı ile güzelce ezelim. İçerisine tereyağımızı ve baharatlarımızı damak tadımıza göre ilave edelim. Karıştıralım ve sütümüzü yavaş yavaş ekleyelim. Patateslerimiz püre kıvamına gelince hazır olmuş demekdir.

Hazırladığımız püremizi pişirdiğimiz tavuklarımızın üzerine fotoğrafda görüldüğü gibi paylaştıralım.

püreli tavuk.(4)

Son aşama olarak, püreli tavuklarımızın üzerine kaşar peyniri yerleştirelim. Ben dilimlenmiş kaşar kollandım, rende kaşarda kullanıla bilinir.

Tekrar tavuklarımızı fırına verelim ve kaşar peyniri kızarana kadar pişirelim. ( 200-250C* )

Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. ellerine sağlık canım harika ve çok değişik bir lezet...

    YanıtlaSil
  2. Tavuk ve patates püresi olursa nefis olmaz olurmu..:)
    Çok güzel görünüyor
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...