19 Ekim 2011 Çarşamba

Çiğ kremalı, Elmalı, Bademli Kek.




Tek kelime ile mükemmel bir lezzet. Uzun zamandır pişirmediğim bir tarifi biraz değiştirdim ve ortaya bu harika kek çıktı. Orjinal tarifide en kısa zamanda pişirip blog sayfama yüklemem lazım. Değişiklik olarak tarife elma ekledim birde pişirme aşamasında değişiklik yaprım, malzemeler hemen hemen aynı. Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun.



Malzemeler :

1 kutu çiğ krema ( 200 gr)
1 su bardağı toz şeker.
3 yumurta.
1 paket vanilya şekeri.
1 buçuk paket kabartma tozu.
yaklaşık 4 su bardağı un.( kek hamurundan oldukca koyu bir hamur olmalı.)

5-6 tane elma ( soyulmuş, çekirdekleri çıkartılmış, parmak kalınlığında dilimlenmiş.)
1 çorba kaşığı esmer şeker.( elmaların üzerine serpmek için)( normal toz şekerde olabilir)


Tarif:
1 Paket çiğ kremayı çırpma kabina koyalım ve mikserle güzelce çırpalım. ( Kremşanti kıvamına gelene kadar çırpalım.) Üzerine toz şeker, yumurta, vanilya şekeri koyalım ve çırpalım. Un ve kabartma tozunu azar azar ekleyelim ve koyu kıvamlı bir kek hamuru elde edelim. Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye güzelce yayalım. Spatula yardımı ile üzerini düzlüyelim. Dilimleyip şekerde beklettiğimiz elmalarımızı hamurumuzun üzerine yerleştirelim.
Önceden ısıtılmış 200C* 10 dakika pişirelim. Isı ayarını 180C* düşürelim ve yaklaşık 30 dakika daha pişirelim.
Sonra üzerine tereyağ da kavrulmuş bademlerimizi serpelim.

Kavrulmuş bademli sos :

125ğr tereyağı.
100gr dilim badem.
100ğr kalem badem.
yarım su bardağı toz şeker.
6-7 yemek kaşığı süt.

 Yapılışı aşağıda ayrıntılı fotoğraflarda :))


Tavamıza tereyağımızı ve şekerimizi koyalım.



Bademlerimizi ilave edelim, orta hararetli acağımızda sürekli karıştırarak kavuralım.



Bademler pembeleşene kadar kavuralım, üzerine 6-7 çorba kaşığı süt ilave edelim.




Kavrulma işi biten bademlerimizi fırında pişirdiğimiz elmalı kekimizin üzerine orantılı bir şekilde yayalım. Sonra tepsimizi tekrar fırına verelim ve 10 dakika daha pişirelim.


Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. ellerine sağılık,nefis görünüyoru,tahminen tadı daha da nefis.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Emel hanim,
    ellerinize saglik olsun,mutlaka denenmesi gereken bir tarif.
    Duisburg'ta yasiyorsunuz demek,bende Belçika'dayim,yakin sayiliriz.Ustelik sizin oralarda akrabalarim var ;)
    Simdiden hayirli bayramlar,sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil
  3. Fındıkla olmaz mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam fındık olmazmı diye sormuşsunuz. Pastanın orjinali bademli ve elma yok, ben elma ekledim ve çok başarılı buldum. Bence fındıklı hatta cevizlide güzel olur diye düşünüyorum. Ama ben denemedim, tam olarak bir yönlendirme yapamıyorum, artık deneyip sonucu bana bildirmek size kaldı :) yinede fikrimi sorarsanız, bance fındık güzel olur diyorum, sevgiler...

      Sil
  4. Firin kabinizin olcusu nedir acaba bi de 2 kek arasinda gidip geliyorum biri bu digeri hindistan cevizli olan sadece biri icin ne onerirsiniz

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...