15 Nisan 2011 Cuma

Soğanlı, üç çeşit Biberli, Mantar Kavurması.


Bu hafta başı gelen misafirlerim için pişirmişdim matar kavurmasını, ara sıcak olur diye düşünerek. Fakat misafirlerime ikram edeceğim yiyecekleri hazırlarken kavurduğum mantarları tavası ile birlikte boş olan fırına kaldırdım. Hazırlık aşamasında elimin altında fazlalıklar olunca hoşuma gitmiyor. İşin komik tarafı misafirlerim geldi, birlikde yedik, içtik, doyduk, güldük konuşduk. Hatta mutfaktaki kavrulmuş soğan kokusunun nekadar rahatsız edici olduğundan bahsettik.( Bu arada ben misafirlerime ikramımı hep mutfakta yaparım ben mutfağı oldukca büyük olan nadir ve şanslı  insanlardanım) Neyse sıra sofrayı kaldırmaya geldi. Yavaş yavaş hem sofrayı toparlıyorum hemde arkadaşlarımın muhabbetine katılıyorum derken nedendir bilmem fırını açtım. Benim harika mantar kavurmam orada öylece duruyor:))) Tabiki şok oldum tavayı çıkarttım, arkadaşlara ikram etmek istedim ama gercekden çok doymuşduk yiyemediler ( O gün misafırlerime yoğun istek üzerine Balıkesir mantısı pişirmişdim) bilenler bilir nekadar lezzetli ve doyurucu olduğunu.
 Bu mantıyı her pişirdiğimde hep misafir ve talaş oluyor bu nedenle fotoğraflayamıyorum, bir gün sadece blog için pişireceğim ve rahat rahat fotoğraflıyacağım:)))
Malum ev halkıda mantarı ağzına sürmüyor, sonraki gün tek başıma yedim afiyetle. Harikaydı tavsiye edrim...

yarım kg kültür mantarı.
3 orta boy kuru soğan.
1 kırmızı biber.
1sarı biber.
1yeşil biber.
bol bol taze çekilmiş karabiber.(olmazsa olmaz) çok yakışıyor.
pul biber.
kekik ( isteğe bağlı)
tuz.
sıvı yağ.

Mantarlarımızı yıkayalım, doğruyalım, kavurma tavamıza koyalım. Güzelce orta hararetli ocakda kavuralım. Mantarlarımız suyunu çekince, üzerine soyduğumuz soğanlarımızı yarım ay şeklinde ( piyazlık) doğrayıp ekliyelim. Biraz sıvı yağ koyup  kavuralım. Biberlerimizi de ayıklayıp doğruyalım ve mantar ve soğan karışımına ekliyelim. Kavurmaya devam edelim, baharatlarını ekliyelim., pişdiğinden emin olunca ocakdan alalım.Sıcak sıcak servis yapalım.
Afiyet olsun

4 yorum:

  1. ah Emel hanımcım ben de yaparım bu unutkanlığı. Dolaplarda unuttuğum pastalarım çok olmuştur canım.
    çokta severim mantar kavurmasını.
    NEYSE SİZE AFİYET OLSUN

    YanıtlaSil
  2. ben de bir kere pastami unutmustum bayagi da emek vermistim,onlar gidince fark etmistim oluyor böyle seyler

    YanıtlaSil
  3. Ben genelde tatlıyı unutuyorum:))
    Ellerine sağlık


    30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


    Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
    Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

    Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
    Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


    Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    YanıtlaSil
  4. Anneler Gününüz kutlu olsun efendim,sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...