25 Ocak 2011 Salı

Profiterol- Ekler Pasta.

Profiterol, servise hazır hali.


Profiterol pişirmesi oldukca zor, yemesi bir okadar kolaydır. Ben pişirdim, yedim  sıra tarifini yazmaya geldi. Fakat tarıfini  yazmak benim için oldukca sıkıntılı, bu nedenle sürekli erteliyordum. Dün ziyaretine gittiğimiz çok değerli arkadaşım  tesadüfen blogumu bulduğunu söyledi.  Biraz yemek blogları üzerine sohpet ettik ve benden profiterol tarifi istedi. Bende ona güzel bir profiterol tarifim olduğunu en kısa zamanda bloga ekliyeceğimi söyledim. Bu tarif Sevgi abla ve profiterol sevenler için. Cesurca murfağa girip tarifi uygulayın, eminim memnun çıkacaksınız murfaktan ve sık sık pişireceksiniz...

TARİF:
1,5 su bardağı su.
100 gr  margarin.
yarım çay kaşığı tuz.
yarım çay kaşığı şeker.
1 su bardağı un.
5 yumurta.
yarım limonun kabuğu.

Tenceremizin içine suyumuzu, margarinimizi, tuzumuzu, şekerimizi ve limom kabuğumuzu koyalım ve kaynatalım. Kaynayan suyumuza bir su bardağı un ilave edelim ve hızlı bir şekilde karıştıralım. Karışım katı bir kıvam alacak vada hamur haline gelecek. Karışımı  kenara alıp soğumasını bekliyelim,  ılık hale gelince, yumurtalarımızı teker teker kıralım ve mikser yardımı ile karıştıralım.( Yani her yumurta kırışta mikserle çırpalım.) Hamurumuzu tatlı kaşığı yardımı ile tepsimize aralıklı yerleştiralim. Bana göre profiterol ün en zor ve dikkar edilmesi gereken bölümü pişirme aşaması.
Önce 200c*  20 dakika pişirelim.
Sonra 150c* 25 dakika pişirelim, fırını kapatalım ve kapağını açmadan 15 dakika bekletelim.
  Böylece profiterolumüzün hamur kısmı bitmiş oluyor. Fırından cıkarıp soğumaya birakalım.


dolgu kreması:
yarım kg süt.
2 çay bardağı toz şeker.
1 çay bardağı un.
1 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya şekeri.
2 yumurta sarısı.

Malzemelerin hepsini tenceremize koyalım, sürekli karıştırarak pişirelim. Biraz soğuyunca mikserle güzelce çırpalım, soğumasını bekliyelim.

Pasta şiringası yardımı ile pişirdiğimiz profiterol hanurlarının içini dolgu kreması ile dolduralım. Eğer şiringamız yolsa pişirdiğimiz profiterol hamurunu parmaklarımız yardımı ile aralayalım ve kaşık yardımı ile de dolgu kremasını yerleştirelim.

Son olarak, isteğe bağlı ya hazır cikolata sosu üzerine gezdirelim yada eritilmiş cikolata sürelim.

Profiterol, fırında pişerken.

Afiyet olsun.

7 yorum:

  1. Canım çok severim ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. ah keske bende pisirsem yesemde yazzsam! Cok severim ama korkuyorum yapmaya,ama sizin bu trifle yapacagim haftaya,tesekkürler...(bir seker kontrolü var ona kadar diyetteyim!)

    YanıtlaSil
  3. Cok sevdigim bir tatli, cok ta kolay aslinda ama hazirlik ve pisirme suresi uzun oldugu icin nadiren yapiyorum. 2 dakikada da yeniyor.
    Canim cekti simdi ama yapamayacagim ki :( Seninkilere bakmakla yetineyim napalim. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. çok çok çoookk seviyorum ne hem pişirmesini hem de yemesini:)
    elleerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Çok severim:))
    ellerinize sağlık, harika olmuş.

    YanıtlaSil
  6. bende cok severim ama yapmaya hep üsenirim :) cok lezziz görünüyorlar canim, ellerine emegine saglik emelcim ..sicacik sevgilerimle.. mutlu kal..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çok güzeller canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...