25 Eylül 2010 Cumartesi

Kurutulmus Domates...

  Kurutulmus domatesleri sevgili annecigim,  benim icin kendi bahcesinden toplayarak hazirladi. Normalde hazir kuru domates kulaniyorum. Bu sene Türkiye de konusu acilinca cok severek tükettigimizi söyledim, annemde madem seviyorsunuz ben sizin icin organik domateslerimden kuruturum dedi, bende seve seve kabul ettim. Bu salatayi yedigimizde hazir ve ev yapimi arasindaki farki bir kez deha anlamis olduk. Yani cok lezzetli oldu, tadanlar farki hemen anladi.
kurutulmus domates.


300 gr kurutulmus domates.
3-4 dis sarmisak.
yarim cay bardagi zeytinyag.
yarim cay bardagi elma sirkesi.
1 corba kasigi nar eksisi.
1 tatli kasigi kekik.
1 tatli kasigi pul biber vada isot.
biraz biberiye.
tuz.

Kuru domateslerimizi yikiyalim malum (disarda kurudugu icin toz olmus olabilir) Genisce bir kaba koyalim üzerini örtecek kadar sicak su ilave edelim yaklasim 10-15 dakika bekleyelim domateslerimiz yumusayinca suyunu süzelim. Ayri bir kaba sarmisaklari ezelim zeytinyag, sirke, nar eksisi,kekik, pul biber, biberiye ve tuzunu koyalim tuz eriyene kadar karistiralim. Suyu süzülen domateslerimizi kapakli bir kaba koyalim, üzerine sosumuzu yavas yavas gezdirelim karistiralim. Kapagini kapatip buzdolabina kaldiralim, istedigimiz zaman tüketelim. Emin olun durdukca daha lezzetli  oluyor, biz  kahvaltida da cok severek tuketiyoruz.
Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Bayilirim ben bu lezzete,bir kavanoz biter bende eger hazir aldiysam! Anneciginin ellerine saglik,evde yapilmis gibisi varmi,arada daglar kadar tad farki oluyor,hazirlarla,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. benim de var kurutulmus domatesler boyle deneyeyim bir de eline saglik

    YanıtlaSil
  3. canım bende bu tarifi yapıyorum yalnız ben servis yapınca üzerine ceviz ve maydanoz ekliyorum

    YanıtlaSil
  4. kurutulmuş domatesi ben de çok severim, tarifini deneyeceğim, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...